تغییر پایگاه اینترنتی ثبت نام بن کتاب

۲۷فروردین۱۳،

در حالی که مشکلات فنی پایگاه اینترنتی اعلام شده قبلی ثبت نام دانشجویان برای دریافت کارت ۵۰ هزار تومانی خرید کتاب از نمایشگاه تهران همچنان باقی است، پایگاه اینترنتی تازهی برای این کار طراحی شد.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از مهر، مسئولان معاونت فرهنگی وزارت ارشاد امسال هم در نمایشگاه کتاب تهران، یارانه‌ای را برای تهیه منابع مورد نیاز دانشجویان اختصاص داده‌اند که قرار است به ۴۰۰ هزار نفر از دانشجویان و طلاب تعلق گیرد.
 
قرار است این یارانه در ایام نمایشگاه و به صورت بُن کارت خرید کتاب در اختیار متقاضیانی که برای دریافت آن ثبت نام کرده‌اند، قرار گیرد که اعتبار آن نیز برای هر دانشجو و طلبه ۵۰۰ هزار ریال است که ۲۵۰ هزار ریال آن را فرد متقاضی و ۲۵۰ هزار ریال دیگر را معاونت فرهنگی وزارت ارشاد تامین می‌کند.
 
بر اساس اعلام محمدمهدی انصاری، مدیر کمیته روابط عمومی و اطلاع‌رسانی نمایشگاه کتاب تهران دانشجویان برای ثبت نام باید به پایگاه اینترنتی www.ketabkhaneh.ir مراجعه کنند که البته تا زمان مخابره این گزارش، دسترسی به این سامانه مسدود است. انصاری روز قبل سبب این مسئله را فنی اعلام کرده و گفته بود طی ساعات آتی این مشکل برطرف می‌شود.
 
وی البته گفته بود با توجه به بازه زمانی اندک برای ثبت نام (۲۴ تا ۳۱ فروردین) در صورت ادامه مشکل فنی پایگاه اینترنتی، مهلت ثبت نام برای دریافت کارت دانشجویی خرید کتاب از نمایشگاه قطعاً تمدید خواهد شد.
 
حال و با ادامه مشکلات فنی، وبسایت تازهی برای ثبت نام جهت دریافت کارت دانشجویی خرید کتاب طراحی شده که نشانی آن TIBF.NET است و دانشجویان می‌توانند با مراجعه به این پایگاه اینترنتی، نسبت به ثبت تقاضای خود برای دریافت این بُن کارت‌ها اقدام کنند. وبسایت تازه تا زمان مخابره این گزارش با اکثر مرورگرها از جمله اینترنت اکسپلورر، فایرفاکس و موزیلا قابل دسترس است.
 
همچنین مهلت ثبت نام برای دریافت این بُن کارت‌ها که پیشتر ۳۱ فروردین اعلام شده بود، تا ۶ اردیبهشت تمدید شده است.
 
در همین حال محمدرضا حاتمی، مدیرمسئول انجمن فرهنگی ناشران کتاب دانشگاهی در گفتگو با خبرنگار مهر با تاکید بر لزوم حمایت از دانشجویان در خرید منابع مورد نیازشان از نمایشگاه کتاب تهران به صورت یارانه‌ای گفت: اگر وزارت ارشاد بتواند از دولت، بودجه‌ای را به همین منظور بگیرد، این اقدام بسیار خوبی خواهد بود.
 
وی افزود: با توجه به گرانی کاغذ که قیمت کتاب‌ها را بالا برده، قطعاً ناشران هم از این کار استقبال خواهند کرد و ناملایماتی که از همین بخش در سال قبل با آن دست به گریبان بودند، کاسته خواهد شد و ضمن اینکه خود به خود میزان خرید از نمایشگاه هم بالا خواهد رفت.
 
حاتمی گفت: ما به عنوان مسئولان تشکلی که ناشران دانشگاهی را نمایندگی می‌کند، متقاضی این هستیم که بُن خرید کتاب به دانشجویان داده شود تا بتوانند کتاب‌های مورد نیازشان را از نمایشگاه تهیه کنند.
 
مدیرمسئول انجمن فرهنگی ناشران کتاب دانشگاهی اضافه کرد: تا جایی که یادم است سال قبل ۱۰۰ هزار تومان بُن خرید کتاب به هر دانشجو داده می‌شد که ۵۰ درصد آن را خود وی و ۵۰ درصد آن را ارشاد تامین می‌کرد.

باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.