تفهیم اتهام معاونت در قتل به سعید مرتضوی

تشکیل دادگاه مهدی هاشمی به زودی

ایران > حقوقی‌و قضایی
سخنگوی قوه قضائیه با تائید خبر تفهیم اتهام معاونت در قتل به سعید مرتضوی در کیفرخواست پرونده کهریزک گفت: این اتهام تفهیم شده ولی هنوز دفاعی انجام نشده است.

به گزارش خبرنگار اعزامی مهر به استان گلستان، حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه ای صبح پنجشنبه ۹۱/۱۲/۱۰در حاشیه دیدار رئیس قوه قضائیه با علمای استان گلستان در پاسخ به سوال خبرنگار مهر گفت: این اتهام تفهیم شده ولی هنوز دفاعی صورت نگرفته است. در جلسه اخیر شکات شکایت خود را مطرح کردند و دفاع در جلسه بعدی انجام می‌شود.

وی در مورد زمان اجرای حکم پرونده فساد مالی گفت: قاضی سراج پرونده را برای اجرای حکم به دادسرا داده که متهمان باید رد مال و جزای نقدی را پرداخت کنند و بعد احکام دیگر اجرا می گردد. در مورد اینکه گفته می گردد بعضی از احکام نقض شده باید بگویم نقض احکام بیشتر در بحث تطمیع محرومیت ها و پرداخت بعضی جریمه ها بوده است.

دادستان کل کشور در پاسخ به خبرنگار مهر در مورد نامه آیت الله نوری همدانی و مکارم شیرازی مبنی بر اینکه ما استفتائی در مورد متهمان فساد مالی ندادیم، گفت: این خبر درست منتشر نشده بود ما از مراجع در مورد اشخاص استفتاء نکردیم موضوع بر سر این بود که آیا محارب یا مفسد می تواند توامان با هم باشد و نام کسی را نبردیم که البته بحث مفسد فی الارض کاملاً در قانون مشخص است.

محسنی اژه ای در مورد پرونده تازه فائزه هاشمی گفت: این پرونده تشکیل شده و به دادگاه رفته ولی هنوز تعیین تکلیف نشده است. در مورد پرونده مهدی هاشمی هم اگر مقدمات فراهم شود به زودی دادگاه تشکیل می‌شود.


RSS
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.