تفکیک و بازیافت ۵۰ درصد زباله‌های تهران تا پایان سال آینده

۲۴اردیبهشت،

تفکیک و بازیافت ۵۰ درصد زباله‌های تهران تا پایان سال آینده

تفکیک و بازیافت 50 درصد زباله‌های تهران تا پایان سال آینده

 رییس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران گفت: تا پایان سال ۹۳، ۵۰ درصد زباله‌های شهر تهران تفکیک و بازیافت خواهد شد.

به گزارش راسخون، مهندس حیدرزاده در گفت‌وگو با ایسنا، با تاکید بر اینکه منظور از تفکیک زباله در شهر تهران تفکیک زباله‌های تر و خشک است، افزود: در حال حاضر به صورت میانگین ۳۰ درصد زباله‌های شهر تهران تفکیک و بازیافت می‌شود که این میزان در بعضی مناطق بیشتر بوده و در بعضی مناطق کمتر است.

وی ادامه داد: افزایش میزان تفکیک و بازیافت زباله در شهر تهران به آموزش، فرهنگسازی و اعمال قانون نیاز دارد؛ علاوه بر آن باید ابتدا کاهش تولید زباله را در نظر داشته باشیم.

رییس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران گفت: در حال حاضر در شهر تهران روزانه هفت هزار تن و در بعضی ماه‌های سال ۱۱ هزار تن زباله تولید می‌شود که بدون کاهش آن تفکیک و بازیافت نیز منطقی نبوده و باید در فاز اول تولید زباله را کاهش داد و سپس در فازهای بعدی به سمت بازیافت زباله از مبدا پیش برویم.

به گفته وی، زباله‌های شهر تهران به دو روش کانکس و ملودی (جمع آوری متحرک) از سطح شهر جمع آوری می‌شود.

حیدرزاده در خصوص جمع‌آوری نخاله‌های ساختمانی تاکید کرد: نخاله‌های ساختمانی نیز به صورت جداگانه جمع‌آوری شده و بازیافت می‌شوند.

/۱۱۱/


اخبار راسخون / محیط زیست
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.