تقویت شرکت های دانش بنیان از اولویت های دولت است

گردآوری شده توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز:

جلسه هیات دولت عصر یکشنبه به ریاست حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری برگزار شد و اعضای دولت به بحث و تبادل نظر پیرامون مهم ترین مباحث و مسائل روز کشور پرداختند.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، جلسه هیات دولت عصر یکشنبه به ریاست حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری برگزار شد و اعضای دولت به بحث و تبادل نظر پیرامون مهم ترین مباحث و مسائل روز کشور پرداختند.
 
در این جلسه معاونت علمی و فناوری رییس جمهوری گزارشی درخصوص سیاست های اقتصاد دانش بنیان به هیات وزیران ارائه داد.
 
رییس جمهوری در این جلسه، تقویت شرکت های دانش بنیان را از سیاست ها و اولویت های دولت برشمرد و حضور موفق کشور در رقابت جهانی را در گرو توسعه شرکت های دانش بنیان دانست و بر تجاری سازی و برندسازی و عبور از مقاله نویسی تاکید کرد.
 
روحانی ضمن تاکید بر مطالعات بنیادی و حرکت در مرزهای دانش، تمرکز هر چه بیشتر بر زمینه های کاربردی بویژه در مورد مسایل و نیازهای روز کشور از قبیل آب، برق، انرژی های نو، فناوری نفت و گاز، محیط زیست، دارو و پزشکی را ضروری خواند.
 
رییس جمهوری همچنین بر بهره گیری از همکاری های کشورهای دیگر در شکل دهی و توسعه شهرک های علمی تاکید کرد و حمایت جدی دولت از شرکت های دانش بنیان را اعلام و کلیه دستگاه های اجرایی را به همکاری با معاونت علمی و فناوری رییس جمهوری در این مورد توصیه نمود.
 
در ادامه، گزارش بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در باره وضعیت مسکن روستایی به دولت ارائه شد. هیات وزیران جهت نوسازی و بهسازی ۲۰۰ هزار واحد روستایی در سال ، با اختصاص سقف ۱۵۰ میلیون ریال تسهیلات بانکی برای هر واحد موافقت کرد.
 
دولت با اختصاص مبلغ ۶۵۱ میلیارد ریال اعتبار جهت بازسازی و جبران خسارت و کمک به بازسازی واحدهای مسکونی شهری و روستایی و تامین لوازم خسارت دیده ناشی از زلزله اخیر در استان ایلام موافقت کرد و همچنین با تصمیم دولت مبلغ یکهزار و ۶۵۷ میلیارد ریال تسهیلات بانکی ارزان قیمت نیز به آسیب دیدگان ناشی از این زلزله اختصاص یافت. 
 
انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.