تکذیب واردات موجب پیشرفت کشور نمی شود


تکذیب واردات موجب پیشرفت کشور نمی شود

۰۹:۳۰ (یکشنبه ۱۵ مرداد )
اخبار مرتبط
نسخه چاپی نسخه چاپی

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس در واکنش به تکذیب واردات آرد هندی به کشور از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت، گفت: به تازگی شاهد واردات آرد هندی به کشور و نیز توزیع آن در بین نانوایی های شهر تهران هستیم که این موضوع موجبات نگرانی نمایندگان مردم در خانه ملت را فراهم کرده است.

علی ایرانپور  افزود: در ماه های اخیر وزارت صنعت، معدن و تجارت عملکرد ضعیفی در زمینه تنظیم بازار داخل و همین طور واردات محصولات از خود نشان داده است که این مسئله در جلسات آتی کمیسیون مورد بررسی قرار گرفته و علل آن ریشه یابی خواهد شد.

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بر اساس ضواهد موجود، وزارت صنعت، معدن و تجارت اقدام به واردات آرد هندی به کشور و توزیع آن در بین نانوایی های شهر تهران کرده و پس از آن این موضوع را نیز تکذیب می کند.

وی تأکید کرد: به اعتقاد من تکذیب واردات نه تنها چاره ای از مشکلات گرانی ها حل نمی کند، بلکه به آن ها دامن زده و موجب پیشرفت کشور نیز نمی شود.

این نماینده مجلس نهم اظهارداشت: وزارت صنعت، معدن و تجارت می بایست در حوزه کاری خود در خصوص واردات کالاهای اساسی و تنظیم بازار داخل شفاف عمل کرده و بر اساس واقعیت ها تصمیم گیری کند.

ایرانپور با بیان اینکه در حال حاضر نیاز به واردات آرد به کشور احساس نمی شود، گفت: در کشور ما کارخانه های متعددی در زمینه فرآوری گندم و تولید آرد فعالیت می کنند که دولت باید با تخصیص اعتبارات و توجه به این بخش، آن ها را تقویت کند، نه اینکه با واردات ضربات جبران ناپذیری بر پیکره تولید ملی وارد کند.

نماینده مردم مبارکه در مجلس افزود: در حال حاضر کار گروه تحقیق و تفحص در کمیسیون کشاورزی برای بررسی علل گرانی ها در حوزه وزارت صنعت، معدن و تجارت در حال شکل گیری بوده که هدف از تشکیل آن بررسی علل گرانی ها و تنظیم بازار در حوزه واردات پیش بینی شده که در صورت نیاز با مسئولان خاطی در این خصوص برخورد خواهد شد.

عضو کمیسیون کشائرزی، آب و منابع طبیعی مجلس در پایان یادآور شد: در حال حاضر میزان واردات گندم به کشور به حدی است که کشاورزان را با مشکل مواجه کرده که این مسئله نشان‌دهنده نبود برنامه ریزی های صحیح و کارشناسی در زمینه تولید این محصول است


Foodna RSS Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.