تلاش برای استقرار دانشگاه اسلامی

جام جم آنلاین: رئیس سازمان بسیج اساتید در آستانه ۳۱ خرداد سالروز شهادت دکتر چمران در جمع خبرنگاران گفت: ما عقبه تاریخی خیلی روشنی داریم بنابراین برای دسترسی به جایگاه برتر علمی در جهان باید راه‌های میان بر انتخاب کنیم و استقرار دانشگاه اسلامی از مهمترین وظایف ما دانشگاهیان در این راه است .

سهراب صلاحی در تعریف دانشگاه اسلامی افزود: دانشگاه دانشگاهی است که خروجی صد درصد آن متخصصان متعهدی باشد که خدمت به کشور و پیشرفت آن را در دو بعد مادی و معنوی سرلوحه کار خود قرار دهند البته برای رسیدن به این دانشگاه فاصله داریم زیرا تنها ۲۰ درصد فارغ‌التحصیلان امروز دانشگاه‌ها به خدمت کشور در می‌آیند.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر قرار گرفتن جهان در سر پیچ تاریخی گفت: ما باید سهمی در مدیریت جهانی به دست آوریم زیرا جهان در گذار از تمدن فعلی به تمدنی جدید است که مهندسی آن بر پایه مبانی اسلام خواهد بود.

رئیس سازمان بسیج اساتید با بیان اینکه تمدن غرب ، پیر و فرتوت شده و در پیشرفت بشر به بن‌بست رسیده است ، افزود: غربی‌ها به رغم پیشرفت‌ های مادی بشری ، علاوه بر بحران در نظام مالی دچار بحران در نظام خانواده شده اند و خودشان نیز به این شکست اعتراف دارند زیرا در تمدن غربی ، انسان از مبداء خود قطع شده است.(واحد مرکزی خبر)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.