تلاش برای افزایش صادرات کشور به مرز ۵ میلیارد دلار

مدیرکل اروپا و آمریکای سازمان توسعه تجارت وزارت صنعت، معدن و تجارت، گفت: تلاش ها بر این است که صادرات کشور را تا پایان سالجاری به مرز ۵ میلیارد دلار برسانیم.

تلاش برای افزایش صادرات کشور به مرز ۵ میلیارد دلار

به گزارش ممتاز نیوز، “محمدرضا کریم زاده” پس از پایان جلسه کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان گیلان در بندر مرزی آستارا که با حضور مسئولانی کشوری و استانی به مدت سه ساعت در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: هدف گذاری صادراتی از مهمترین اهداف وزارت صنعت، معدن و تجارت می باشد.

وی با بیان اینکه در این جلسه مسایل، مشکلات و ظرفیت های مرزهای سه گانه  آستارا بررسی شد، ادامه داد: روان سازی فعالیت ها در این مرزها از مهمترین اهداف بود که تدابیر لازم برای آن در این جلسه اندیشیده شد.

کریم زاده با تأکید بر اینکه برای پشتیبانی توسعه صادرات کشور باید از مسیر آستارا بهره مند شویم، خاطرنشان کرد: در همین راستا از گمرک زمینی، منطقه ویژه اقتصادی بندر و مجتمع بندری آستارا بازدید به عمل آمد.

وی با اشاره به اینکه اقدامات انجام شده برای توسعه زیرساخت اقتصادی آستارا خوب است، افزود: جا دارد که روان سازی بیشتری انجام شود.

وی اضافه کرد: در جاهایی که نیاز به مصوبات دولت و یا هماهنگی بیشتر برای اجرای رویه های مختلف بین وزارت صمت با سایر وزارتخانه از قبیل وزارت جهاد کشاورزی و وزارت امور خارجه است، به جمع بندی رسیدیم.

مدیرکل اروپا و آمریکای سازمان توسعه تجارت وزارت صمت با تأکید بر اینکه مشکلات مطرح شده در این جلسه نیز توسط مسئولان ذیربط مطرح شد، تصریح کرد: برنامه ریزی شده است تا پایان سالجاری در حوزه صادرات کشور، افزایش ۵ میلیارد دلاری را داشته باشیم.

وی افزود: به طور یقین هر اندازه در این مسیر تسهیل رویه های را داشته باشیم، این هدف زودتر محقق خواهد شد.

مسئولان استانی و کشوری حاضر، پیش از برگزاری این جلسه از زیرساخت های اقتصادی شهرستان در منطقه ویژه اقتصادی بندر و گمرک زمینی بازدید کردند.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.