تلاش برای امضای موافقت نامه افزایش سهمیه حجاج ایرانی

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در جده خبر داد

مجتبی قائمی مهر از رایزنی های جدید برای رفع کاهش سهمیه حج و اعزام حجاج ایرانی خبر داد.

به گزارش سرویس اجتماعی برنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج به مکرمه مکه، حجت السلام و المسلمین خادمی نماینده بعثه مقام معظم رهبری در مکه مکرمه در جلسه‌ای که با حضور سرکنسول جمهوری اسلام ایران در جده برگزار شد از اجرای برنامه های متنوع فرهنگی برای زائران خانه خدا در عربستان خبر داد.

وی یادآور شد: با توجه به اسکان برخی از زائران خانه خدا در اجرای طرح اسکان چهار روز در مدینه منوره و هشت روز در مکه مکرمه، برنامه های فرهنگی پرباری در مکه مکرمه برای زائران در سرزمین وحی تدارک دیده شده است.

حجت الاسلام خادمی افزود: برگزاری برنامه زیارت دوره ویژه، برنامه های پیاده روی از منا تا جمرات برای دانشجویان عمره گذار، برنامه بازدید از موزه مکه و افزایش فعالیت های فرهنگی در مناسبت های گوناگون مذهبی، دینی و ملی از جمله این موارد به شمار می آید.

همچنین در این جلسه مجتبی قائمی مهر سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در جده، از رایزنی های جدید دولت جمهوری اسلامی ایران برای رفع کاهش سهمیه حج و اعزام حجاج ایرانی به سرزمین وحی خبر داد.

وی گفت: در تلاش هستیم تا در تهران سه راهکار را برای افزایش سهمیه حج درپیش بگیریم که در صورت نهایی شدن این سه راه کار، در آینده نزدیک ما شاهد افزایش سهمیه حج خواهیم شد؛ اما مشکل تا نهایی شدن امضا موافقت نامه با دولت عربستان همچنان ادامه دارد.

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در جده خاطر نشان کرد: توسعه روابط بین ایران و عربستان تحت شرایط منطقه است و این روابط را در حال حاضر مثبت ارزیابی کرد.

وی تصریح کرد: ما سیاست واحدی را در قبال تحولات منطقه و شرایط موجود دنبال می کنیم به نحوی که این شرایط در روابط دیپلماسی دو کشور ایران و عربستان به ویژه ورود و خارج زائران عمره گزار ایرانی را تحت الشعاع قرار ندهد.

این جلسه که با حضور نماینده بعثه مقام معظم رهبری در مکه مکرمه برگزار شد، قائمی مهر بر ضرورت تشکیل جلسات متعدد با هدف رفع مشکلات زائران ایرانی تاکید کرد.


آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.