تلاش برای حذف روادید در مسافرت به عراق

۲۱ آبان ،

سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق با حضور در محل استقرار آیت الله نوری همدانی در نجف اشرف با این مرجع تقلید دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش تفسیری گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ؛ به نقل از ستاد خبری مسافرت آیت الله نوری همدانی به عراق، حسن دانایی‌فر و مسئولان کنسولگری‌های جمهوری اسلامی ایران در عراق با حضور در محل استقرار آیت الله نوری همدانی از مراجع عظام تقلید با ایشان دیدار کردند.

وی در این دیدار ارتباط دو کشور ایران و عراق را خوب توصیف کرد و گفت: ایران و عراق در زمینه‌های علمی، فرهنگی، زیارتی و همچنین مباحث سیاسی در منطقه از پیوند خوبی برخوردار می باشند و دو ملت بزرگ به شمار می‌روند.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق بیان داشت: ما در شهرهای بصره، نجف، کربلا، اربیل، سلیمانیه و کاظمین سرکنسولگری دایر کرده‌ایم که بسیار فعال می باشند.

وی ابراز داشت: سالانه یک میلیون نفر از کشور عراق وارد ایران شده که در زمینه‌های تجاری، اقتصادی، زیارتی و… فعالیت دارند.

دانایی‌فر حضور زوار ایرانی در عراق را چشمگیر عنوان کرد و گفت: همچنین سالانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر زائر از کشور ایران به عراق مشرف می‌شوند که این رقم در حال افزایش است.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق گفت: امیدواریم با تلاش‌های صورت گرفته، دو ملت ایران و عراق بتوانند بدون روادید مسافرت کنند.

آیت الله نوری همدانی در این دیدار از تلاش‌های سفیر و سفارتخانه جمهوری اسلامی ایران در عراق قدردانی کرد.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.