تلاش غرب درگیر کردن کشورهای اسلامی با یکدیگر است

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، ‘حسین شیخ الاسلام’ روز یکشنبه در نشست روز جهانی قدس و تحولات منطقه که در دفتر نمایندگی حماس در تهران برگزار شد به نخبگان و دولت های آزاده کشورهای عربی و اسلامی توصیه کرد که مواضع خود را در قبال تحولات سوریه مشخص کنند.

وی با بیان این که امروز باید هر فردی موضع خود را نسبت به مقاومت مشخص کند، تصریح کرد: روز جهانی قدس روزی است که در آن وحدت میان مسلمانان دوباره متجلی می شود.

سفیر سابق ایران در سوریه اظهار داشت: فلسطین همیشه در طول تاریخ محور درگیری بین جبهه کفر و اسلام بوده است که گاهی به صورت جنگ های صلیبی و گاه به صورت صهیونیزم ظاهر شده است.

دبیرکل دبیرخانه حمایت از انتفاضه فلسطین در مجلس خاطرنشان کرد: مسلمانان با وجود همه اختلافات بر موضوع مسجد الاقصی و پاک کردن این حرم شریف از وجود صهیونیست ها اشتراک نظر دارند.

شیخ الاسلام، افزود: همه تلاش غرب این است تا ذهنیت مسلمانان نسبت به مسجد الاقصی و موضوع فلسطین را به انحراف بکشاند.

وی تصریح کرد: حوادثی مانند جنگ تحمیلی عراق علیه ایران و درگیری داخلی کشورهای مسلمان به این منظور بود.

دبیرکل دبیرخانه حمایت از انتفاضه فلسطین در مجلس با بیان این که جنگ داخلی سوریه برای به انحراف کشاندن مساله فلسطین به راه انداخته شده است، یادآور شد: امروز نیروهایی که در سوریه علیه یکدیگر می جنگند به جای این که سلاح خود را علیه رژیم صهیونیستی به کار گیرند، همدیگر را می کشند.

شیخ الاسلام، بروز حوادث سوریه را توطئه غرب برای تضعیف جریان مقاومت علیه رژیم صهیونیستی دانست.

وی ادامه داد: دولت ترکیه اشتباهی را که امپراتوری عثمانی مرتکب شد، تکرار نکند زیرا برخی از دولت های غربی می خواهند با درگیری داخلی، مسلمانان را تضعیف کنند و در نهایت خود این کشورها را نیز از بین ببرند.

وی همچنین به تشریح دسیسه ها و اقدامات غرب در سال های اخیر برای تضعیف جبهه مقاومت و تقویت جایگاه رژیم صهیونیستی پرداخت و تصریح کرد: حادثه مهمی که در مصر رخ داد سقوط حسنی مبارک بود، سقوط مبارک پیروزی بزرگی برای جریان مقاومت شناخته می شود.

نشست روز جهانی قدس و تحولات منطقه امروز با حضور شیخ الاسلام دبیرکل دبیرخانه حمایت از انتفاضه فلسطین در مجلس ، ‘فیروزه رجایی فر’ رییس ستاد پاسداشت شهدای جهان اسلام ، ‘ناصر ابوشریف’ نماینده جنبش جهاد اسلامی در تهران و ‘خالد قدومی’ نماینده جنبش حماس در تهران برگزار شد.

سیام/۲۰۲۲**۹۱۳۲**۱۳۳۶

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۷۲۳۰۰


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.