تلاش چین برای تعمیق روابط با دانشگاه‌های اروپایی

۲۵اردیبهشت،

higher edu.jpg

در تب‌وتاب جلسات اخیر میان سیاستگذاران آموزشی و روسای دانشگاه‌های جهان، چین بدنبال تعمیق روابط خود در عرصه آموزش عالی با کشورهای اروپایی است.

به گزارش سرویس «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این ارتباطات بیشتر شامل توجه به شناخت شیوه‌های چگونگی اداره دانشگاه‌های دولتی برای افزایش همکاری‌های بین‌المللی است.

کارشناسان دانشگاهی و سیاستگذاران آموزشی حاضر در اتحادیه اروپا ماه قبل در بروکسل اعلام کردند: کشورهای اروپایی و چین در خصوص برنامه تسهیل تبادل دانشجو و افزایش همکاری در سطح موسسات آموزشی جهت فراهم کردن زیر ساخت‌های انجام تحقیقات دو جانبه به تفاهم دست یافتند.

بنا بر اعلام رسانه‌های رسمی کشور چین، یکی از دستاوردهای اصلی همایش بروکسل برای طرفین چینی و اروپایی «ارائه پیشنهادات سیاسی و بهبود سازگاری» بین نظام آموزشی چین و کشورهای اروپایی بود.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اینترنتی یونیورسیتی ورلد نیوز، «مایکل گابل»، مدیر بخش سیاستگذاری آموزش عالی در انجمن دانشگاهی اروپایی (EUA) در این رابطه می‌گوید: این مذاکرات تنها به منظور جذب تعدادی دانشجوی بیشتر نیست بلکه هدف اصلی آن ایجاد یک ساختار جهانی برای همکاری‌های دو جانبه است.

در این اجلاس به ویژه از سوی روسای دانشگاه‌های چین بحث بیشتر به سمت شیوه هدایت دانشگاه‌ها رفت که به اعتقاد آنها این شیوه‌های مدیریتی می‌تواند بر روی همکاری‌های آموزشی تاثیر بگذارد. ضمن این که مسائل مالی نیز می‌تواند سبب تقویت آن شود.

شایان ذکر است در حال حاضر حدود ۳۵ هزار دانشجو از کشورهای عضو اتحادیه اروپا در چین در حال تحصیل می باشند که طی پنج سال آینده دولت چین حدود ۳۰ هزار بورسیه تحصیلی در اختیار دانشجویان اروپایی خواهد گذاشت.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.