تلفن همراه خطری برای سلامتی ندارد

تحقیقات نشان می دهد که هیچ نشانه قانع کننده ای از خطر احتمالی استفاده از تلفن همراه برای سلامتی انسان وجود ندارد.

به گزارش واحد مرکزی خبر از شبکه تلوزیونی بی بی سی، گسترده ترین پژوهشی که تا کنون درباره خطر احتمالی استفاده از تلفن همراه برای سلامت انسان صورت گرفته است نشان می دهد تلفن همراه عاملی برای شکل گیری غده های سرطانی در مغز محسوب نمی شود.
مرکز تحقیقاتی انگلیس با بررسی نتایج به دست آمده از صدها پژوهش درباره خطرات امواج رادیوئی برای سلامت انسان اعلام کرد تا کنون هیچ دلیل قانع کننده ای در زمینه خطر استفاده از تلفن همراه برای سلامت انسان به دست نیامده است.
این مرکز تحقیقاتی در عین حال اعلام کرد تحقیق درباره اثرات منفی استفاده از تلفن همراه بر سلامتی انسان باید ادامه پیدا کند چون هنوز اثرات بلند مدت استفاده از تلفن های همراه بر سلامت انسان ارزیابی نشده است.

از سوی دیگر واحد مرکزی خبر گزارش داد:

تحقیقات جدید نشان می دهند دلایل محکمی دال بر ارتباط سرطان و استفاده از تلفن همراه وجود ندارد.
سلینا گزارشگر شبکه خبری الجزیره انگلیسی گفت: بر اساس یکی از گسترده ترین تحقیقات د رنوع خود که کارشناسان آژانس محافظت از سلامت در انگلیس انجام داده اند قرار گرفتن درمعرض تشعشعات تلفن همراه تاثیر منفی بر سلامت انسان ندارد.
وی افزود: با این حال بر اساس این تحقیقات خطر استفاده از تلفن همراه برای مدت بیش از پانزده سال هنوز معلوم نشده است.
گزارشگر دیگر شبکه الجزیره گفت :پنج میلیارد و نهصد میلیون کاربر تلفن همراه در جهان وجود دارد و تخمین زده می شود که هشتاد میلیون تلفن همراه فقط در انگلیس مورد استفاده قرار می گیرد.

وی افزود: از آنجائیکه تلفن همراه برای اولین بار در دهه ۱۹۸۰ مورد استفاده قرارگرفت نگرانیهایی از آن موقع وجود داشته است و با وجودی که فناوری از آن زمان تا حال تغییر کرده است سوالات درباره ایمنی تلفن همراه هنوز مطرح هستند.
گزارشگر شبکه الجزیره انگلیسی گفت: تحقیقات جدید نشان داده است دلیل محکمی دال بر صدمه تلفن همراه به سلامتی انسان داشته باشد وجود ندارد.
گزارشگر الجزیره گفت: آژانس مستقل حفاظت از سلامت انگلیس شواهد علمی مربوط به درمعرض تشعشعات سطح پایین تلفن همراه موسوم به میدان الکترومغناطیس را مورد بررسی قرار داده است.
وی افزود: امواج الکترو مغناطیس توسط تلفن همراه و دیگر وسایل ارتباطی بی سیم ایجاد می شود و محققان کشف کردند شواهد محکمی که دال بر تاثیر این امواج بر سلامتی انسان در اعضای مهم شامل مغز، قلب و دستگاه تولید مثل وجود ندارد.
سالا مارشال محقق سرطان گفت: تاکنون شواهد محکمی درباره که نشان دهنده افزایش ابتلا به سرطان در اثر استفاده از تلفن همراه دیده نشده است.
گزارشگر شبکه الجزیره گفت: اطلاعات اندکی درباره تاثیر بیش از پانزده سال امواج تلفن همراه بر سلامتی انسان از ز مان آغاز قرار گرفتن در معرض تشعشات آن وجود دارد و دانشمندان به نظارت تاثیر این امواج بر روند سلامتی ادامه می دهند.
پروفسود آنتونی لو رئیس آژانس حفاظت از سلامتی در انگلیس که این گزارش را منتشر کرده است گفت: نه تنها سرطان بلکه در عملکرد مغز و دیگر ارگان ها شواهد متقاعد کننده ای مشاهده نمی شود که ناشی از استفاده از تلفن همراه باشد.
این محقق انگلیسی گفت: اکنون که حدود پانزده سال است تلفن همراه مورد استفاده گسترده در جهان قرار گرفته است، این امکان وجود دارد که استفاده بیش از پانزده سال تاثیراتی داشته باشد.
وی افزود: سازمان بهداشت جهانی طبقه بندی جدی دارد که کلمه احتمال در آن وجود ندارد یعنی آن فقط یک احتمال است نه اطمینان و به نظر من این بستگی به میزان نگرانی افراد از یک احتمال دارد. در زندگی ما چیزهایی وجود داردکه ما نمی توانیم درباره آنها مطمئن باشیم.
ْآنتونی سوردلو گفت ما بررسی کردیم که ببینیم آیا این امواج روی کودکان تاثیر دارد معلوم شد اینگونه نیست.

لینک ثابت || اضافه شده توسط آرش کریم بیگی|| نسخه قابل چاپ || بازگشت به صفحه اصلی || آرش کریم بیگی

اخبار ICT در ایستنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.