تماس‌های تلفنی اردوغان با محمود عباس و مشعل با محوریت بررسی آشتی ملی

۲۸م دیماه ،

alrayat.jpeg

رجب طیب اردوغان در تماس تلفنی با محمود عباس و خالد مشعل از آخرین تحولات مذاکرات آشتی ملی میان دو جنبش فتح و حماس مطلع شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، خبرگزاری آناتولی ترکیه به نقل از منابعی در دفتر نخست وزیری ترکیه گزارش داد که رجب طیب اردوغان، نخست وزیر ترکیه در تماس تلفنی با محمود عباس، رییس تشکیلات خودگردان فلسطین از آخرین تحولات مذاکرات آشتی ملی میان دو جنبش فتح و حماس در قاهره آگاه شد.

در این تماس تلفنی رییس تشکیلات خودگردان فلسطین تمایل خود را برای دیدار با نخست وزیر ترکیه در آینده‌ای نزدیک اعلام کرد.

این در حالی است که منابع اظهار کردند که خالد مشعل، رییس دفتر سیاسی جنبش حماس نیز با رجب طیب اردوغان تماس گرفت و وی را از آخرین تحولات مذاکرات آشتی ملی میان دو جنبش فتح و حماس آگاه ساخت.

اردوغان در صحبت با خالد مشعل و محمود عباس خشنودی خود را نسبت به مثبت بودن مذاکرات میان این دو اعلام و تاکید کرد که کشورش برای برقراری صلح و آشتی میان تمام طرف‌های فلسطینی که بتواند آنها را یکپارچه سازد و قدرت آنها را در مقابله با دشمنانشان آشکار سازد، اهمیت بسیاری قائل است.

درگیری‌ها میان اشخاص صلح جنبش حماس و اعضای دستگاه‌های امنیتی وابسته به تشکیلات خودگردان فلسطین به اختلاف و تقسیم در نظام سیاسی فلسطین انجامید و منجر شد که حماس نوار غزه را تحت کنترل خود بگیرد و محمود عباس دولت وحدت ملی را که در آن زمان به ریاست اسماعیل هنیه، نخست وزیر کنونی دولت حماس اداره می‌شد، برکنار کند.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.