تمامی واحدهای دامداری به تکنولوژی مدرن مجهز می‌شوند

به گزارش خبرگزاری مهر، صادق خلیلیان وزیر جهاد کشاورزی گفت: با برنامه ریزی انجام شده تا پایان سال ۹۱ تمام واحدهای دامداری، مرغداری و گلخانه های کشور به لحاظ استفاده از تکنولوژی های جدید و مدرن به روز می شوند.

اظهارداشت: به لحاظ کیفیت تولید محصولات کشاورزی نیز در دو سال اخیر دستورالعمل های لازم فنی به واحدهای مرغداری، پرورش آبزیان و دامداری ها برای تولید محصولات کاملا سالم ابلاغ شده و این واحدها تحت نظارت جامع قرار گرفته اند و در قدم بعدی تا پایان سالجاری گلخانه ها، مزارع سبزی و صیفی و باغات نیز با صدور دستورالعمل های لازم تحت پوشش قرار می گیرند تا محصولات تولیدی آنان نیز کاملا اطمینان بخش باشد.

وزیر جهاد کشاورزی یادآور شد: ظرفیت‌های بالایی برای توسعه و رشد بخش کشاورزی در کشور برای افزایش تولید وجود دارد که در این راستا نیازمند سرمایه گذاری های جدید هستیم.

وی گفت: در سال جاری ۷ هزار میلیارد تومان تسهیلات با نرخ سود و کارمزد ۷ درصد برای توسعه سرمایه گذاری های بخش کشاورزی اختصاص یافته است.

وزیر جهاد کشاورزی  با اشاره به فعالیت‌های این وزارتخانه در عرصه توسعه و تقویت زیرساخت های بخش کشاورزی شامل توسعه شبکه های آبیاری نوین و اصلاح ساختار واحدهای تولیدی و نیز برنامه ریزی و فعالیت در زمینه تولید محصولات کشاورزی سالم در کشور اظهارداشت: احداث شبکه های نوین آبیاری در کشور آغاز فعالیت دولت نهم به این سو به بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار افزایش یافته که عمده آن، طی ۲ تا ۳ سال اخیر اجرایی شده و این در شرایطی است که تا قبل از روی کار آمدن دولت نهم حدود ۵۰۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی تحت پوشش شبکه‌های نوین آبیاری قرار داشت.


MehrNews Rss Feed

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. najafi:

    novindam.Lxb.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.