تمدید عضویت بانک اقتصاد نوین در هیات مدیره انجمن بانکداران آسیایی

۱۲م آذر ،

تمدید عضویت بانک اقتصاد نوین در هیات مدیره انجمن بانکداران آسیایی | چاپ |
یکشنبه ۱۲ آذر ساعت ۱۱:۳۸

بینا- مدیرعامل بانک اقتصادنوین گفت: اقتصادنوین برای دومین دوره متوالی به عضویت هیات مدیره انجمن بانکداران آسیایی درآمد در ادامه افتخارآفرینی بانک اقتصادنوین در عرصه‌های بین‌المللی به رغم همه فشارهای خارجی، این بانک موفق شد برای دو سال آینده کرسی عضویت هیات مدیره انجمن بانکداران آسیایی را حفظ کند.
به گزارش بینا، دکتر بت‌شکن مدیرعامل بانک اقتصادنوین در تشریح جزییات این موفقیت گفت: بیست و نهمین مجمع عمومی انجمن بانکداران آسیایی
(Asian Bankers Association) در تاریخ ۱۲ و ۱۳ نوامبر سال جاری میلادی با حضور ۲۳۰ بانکدار برجسته، قانون‌گذار بانکی و استادان دانشگاهی با موضوع ” بانک‌های آسیایی؛ حرکت در میان تردید جهانی” برگزار و بانک اقتصادنوین در رقابتی نزدیک و فشرده با بانک‌های بزرگ آسیایی و منطقه‌ای موفق شد برای دومین دوره متوالی یکی از ۲۵ کرسی هیات مدیره انجمن بانکداران آسیایی را کسب کند.
وی با اشاره به اینکه اقتصادنوین در عرصه بین‌المللی پر افتخارترین بانک کشور به شمار می‌رود گفت: بانک اقتصادنوین از سال ۱۳۸۰ تاکنون در پرتو تدبیرهای راهبردی و نگرش مثبت مدیریت ارشد خود موفق به کسب ۳ جایزه بین‌المللی بنکر The Bankers در سال‌های ۲۰۰۷، ۲۰۰۸ و ۲۰۰۹ و ۲ جایزه تعالی از سوی نشریه معتبر یورومانی Euro-money در سال‌های ۲۰۰۸ و ۲۰۰۹ گردیده است ضمن اینکه این بانک توانسته به عضویت مجامع تاثیرگذاری چون شرکت اسلامی بین‌المللی تامین مالی تجاری (ITFC) و هیئت خدمات مالی اسلامی (IFSB) از گروه بانک توسعه اسلامی (IDB) را کسب کند.
دکتر بت‌شکن کسب این موفقیت را متعلق به نظام بانکی کشور دانست و ادامه داد: به طور حتم استمرار حضور بانک اقتصادنوین در هیات مدیره انجمن بانکداران آسیایی زمینه را برای تعامل بیشتر با اعضا و توسعه روابط بانکی، ارتباط موثر با سایر انجمن‌های بین‌المللی بانکداری و معرفی فرصت‌ها و پتانسیل‌های اقتصادی کشور در عرصه بین‌المللی فراهم می‌کند.
لازم به ذکر است انجمن بانکداران آسیایی (ABA) در ۲۹ اکتبر ۱۹۸۱ در تایوان بعنوان یکی از شوراهای خدماتی تابعه کنفدراسیون اتاق‌های بازرگانی و صنعت آسیا و اقیانوسیه (CACCI) تاسیس شد. این انجمن به منظور ایجاد مرجعی برای پیشبرد اهداف صنعت بانکداری و مالی و همچنین تقویت همکاری‌های اقتصادی منطقه‌ای شکل گرفت و هم اکنون از ۲۵ کشور منطقه آسیا و اقیانوسیه بیش از ۱۰۰ بانک معتبر عضو این انجمن می‌باشند. مجمع عمومی انجمن بانکداران آسیایی سالی یکبار برگزار می‌شود.
انجمن بانکداران آسیایی در راستای دستیابی به اهداف متنوعی از جمله تبادل نظرات و اطلاعات پیرامون فرصت‌های بانکی در منطقه آسیا و اقیانوسیه، تسهیل در برگزاری نشست‌ها و ملاقات‌های دوستانه و صمیمی فیمابین بانکداران منطقه آسیا و اقیانوسیه، تشویق انجام فعالیت‌های مشترک اقتصادی در جهت ایفای نقش اعضا در ارائه خدمات مالی فیمابین اقتصادهای عضو و ترویج همکاری‌های منطقه‌ای و انجام پروژه‌های مشترک در منطقه آسیا و اقیانوسیه در جهت توسعه و ترویج همکاری‌های تجاری، صنعتی و سرمایه‌گذاری تشکیل شد.

 


RSS
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.