تمرکززدایی ازتهران راهی برای کاهش آلودگی

۳۱فروردین۱۳،
ممتاز نیوز : حسین گروسی در گفت وگو با اکونیوز با بیان مطلب فوق افزود:طرح انتقال پایتخت اداری از تهران در حال حاضر در حال بررسی و کارشناسی می باشد.
وی خاطرنشان کرد:شهرآفتاب در حال حاضر گزینه ی مناسبی برای پایتخت اداری کشور می باشد و با توجه به اینکه این طرح به زمان بیشتری نیاز دارد باید همه ی جوانب کار رادر نظر گرفت .

حسین گروسی با اشاره به غیرضروری بودن بسیاری از ترددها از اطراف تهران به این کلانشهر، تصریح کرد: تمرکز ادارات و سازمان‌های دولتی در تهران سبب شده که بسیاری اشخاص از شهرهای اطراف برای انجام امور اداری خود به پایتخت بیایند.

وی با بیان اینکه رفت‌وآمدهای غیرضروری به تهران سبب آلودگی شدید هوای این شهر می‌شود، عنوان کرد: اصلاح ساختارها و تمرکززدایی از تهران مناسب‌ترین راهی است که می‌تواند به کاهش آلودگی این شهر کمک کند.

این نماینده مجلس نهم توسعه دولت الکترونیک را دیگر راهکار کاهش آلودگی هوای پایتخت دانست و یادآور شد: در حال حاضر شهر پکن بالغ بر ۱۸ میلیون نفر جمعیت دارد ولی به سبب توسعه دولت الکترونیک و اینترنت اغلب مردم کارهای خود را بدون خارج شدن از منزل انجام می‌دهند و این موضوعی است که باید در کشور ما نیز مورد توجه قرار بگیرد.

عضو کمیسیون صنعت ومعدن مجلس در ادامه گفت:انتقال ادارات به شهر های دیگر کشور موضوع دومی است که در این طرح وجود دارد که این موضوع نیز اکنون در حال بررسی می باشددر صورت کلی می توان گفت هر وزارت خانه با توجه به قابلیت ها در یک استان قرار گیرد و به این صورت متقاضیان به راحتی بتوانند به وزارت خانه ی مورد نیاز مراجعه کنند و بااجرای این طرح،بی شک شهر تهران خلوت می گردد و مشکلاتی که امروز مردم پایتخت با آن دست وپنجه نرم می کنند را ملاحظه نخواهیم کرد
گروسی تصریح کرد:هدف اصلی طرح انتقال پایتخت ،خروج وزارت خانه ها از تهران می باشد که من معتقدم این طرح کمک شایانی به کنترل آلودگی در تهران می کند
وی با اشاره به اینکه این طرح برای اجرا نیازبه اعتباراتی خواهد داشت افزود:بی تردید پس از تصویب این طرح در مجلس وپیش از عملیاتی شدن باید درمورد اعتباراتی که به این طرح اختصاص داده می گردد نیز بررسی کارشناسی شود.

عضو کمیسیون صنعت مجلس در پایان خاطر نشان کرد:اگر بخواهیم به طورکلی به مزایای و معایب این طرح نگاه کنیم می توان گفت در نگاه اول شاید این طرح کمی هزینه بر باشد و لی مشکلاتی از قبیل آلودگی تهران که هیچ راهکاری در حال حاضر ندارد را حل کند و ترافیک که اکنون به یک معضل بزرگ در تهران تبدیل شده است را کمرنگ خواهد کرد.

منبع:ممتاز نیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.