تناقض‌گویی‌های آمریکا در قبال حوادث مصر همچنان ادامه دارد

اردیبهشت ۱۴۰۳

یک کارشناس سیاست خارجی گفت: موضع دوگانه آمریکا در قبال مصر همچنان ادامه دارد، چرا که آنها به دنبال حفظ منافع خود در راستای تامین امنیت رژیم غاصب صهیونیستی می باشند و برای تحقق این مهم، با حمایت از دولت موقت و طرفداران مرسی گاهی به نعل و گاهی به میخ می‌زنند.

“حسین کنعانی‌مقدم” در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به موضع آمریکا در قبال دولت تازه مصر اظهار داشت: موضع آمریکا چه در زمان “مرسی” و چه بعد از آن شفاف نبوده، چرا که پذیرش این اصل که علیه مرسی کودتایی شکل گرفته، به معنای کشیدن خط بطلانی بر سیاست‌های آنها در قبال دموکراسی و انتخابات در منطقه خواهد بود.
 
وی ادامه داد: بحث دموکراسی در مصر برای آمریکا به معضلی تبدیل شده و آنها را در یک پارادوکس قرار داده است و این در حالی است که از سویی دولت جدید مصر به منظور تامین منافع رژیم غاصب صهیونیستی، وعده‌هایی به آمریکا داده است.
 
کنعانی‌مقدم افزود: از آنجایی که دولت موقت مصر نتوانسته آرای مردم را جذب کند و همچنان شاهد درگیری‌های خیابانی اخوان‌المسلمین است، آمریکا با اتخاذ سیاست دوگانه درصدد است، تا با حمایت از طرفداران مرسی، خود را  را در یک حاشیه امن در سایه  دولت موقت مصر  قرار دهد.
 
این کارشناس سیاست خارجی در پایان گفت: به نظر می‌رسد موضع دوگانه آمریکا در قبال مصر همچنان ادامه دارد، چرا که آنها به دنبال حفظ منافع خود در راستای تامین امنیت رژیم غاصب صهیونیستی می باشند و برای تحقق این مهم، با حمایت از دولت موقت و طرفداران مرسی گاهی به نعل و گاهی به میخ می‌زند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.