تنظیم فشار خون در بهبود عملکرد کلیه‌های اشخاص دیابتی تاثیرگذار است

۱۵ام بهمن ،

تنظیم فشار خون در بهبود عملکرد کلیه‌های اشخاص دیابتی تاثیرگذار است

تنظیم فشار خون در بهبود عملکرد کلیه‌های افراد دیابتی تاثیرگذار است

تنظیم فشار خون در بهبود عملکرد کلیه‌های مبتلایان به دیابت تاثیرگذار است و این اشخاص باید به طور جدی قند خون و فشار خون خود را کنترل کنند.

به گزارش راسخون به نقل از وب دا، دکتر آریا جنابی، فوق‌تخصص کلیه و فشار خون با بیان این مطلب گفت: دیابت بیماری شایعی است و  می‌تواند عوارض جدی برای بدن داشته باشد. فرد بیماری که مبتلا به دیابت است و از قند خون بالا رنج می‌برد، کلیه‌های آسیب‌پذیرتری دارد.

دکتر آریا جنابی افزود:  وقتی فشار خون در اثر دیابت افزایش می‌یابد، اثرات منفی آن بر کلیه‌ها بیشتر می‌شود؛ قند خون هر چه بیشتر و بهتر کنترل شود، از عوارض جدی قند خون روی کلیه‌ها جلوگیری خواهد ‌شد.

وی خاطرنشان کرد: سابقه خانوادگی فشار خون بالا در فرد دیابتی نیز احتمال ابتلا به بیماری‌های کلیوی را بسیارتر می‌کند و پیشنهاد می گردد برای پیشگیری از عوارض دیابت، مصرف داروهای مناسب با تجویز پزشک و آزمایش دوره‌ای ادرار و کنترل دفع میزان پروتئین خون است.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران تصریح کرد: در دیابت نوع یک، پس از پنج سال میزان «میکروآلبومین» در ادرار کنترل و در نوع دو دیابت از بدو تشخیص بررسی می‌شود و مشکل کلیه در اشخاص دیابتی بیشتر به سبب اختلال در کارکرد گلومرول‌هاست که در واقع محل تصفیه خون است.

وی با بیان این که اولین مرحله بیماری، دفع پروتئین از ادرار است، ابراز داشت: با تشخیص زودرس در این مرحله می‌توان از وخیم‌ شدن بیماری جلوگیری کرد. باید بدانید هرچه در کنترل بیماران دیابتی بیشتر دقت شود، از عوارض قلبی و تنگی عروق کرونر جلوگیری می‌شود.

/۱۱۱/


اخبار راسخون / بهداشت و درمان
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.