تهدید تازه ربایندگان زوار ایرانی در سوریه

ربایندگان زائران ایرانی در سوریه در اطلاعیه‌ای که دقایقی پیش منتشر شد با اشاره به سفر سعید جلیلی، دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان به دمشق و دیدار وی با بشار اسد، رئیس جمهور سوریه، تهدید کردند: تمامی منافع راهبردی ایران در خاک سوریه را هدف قرار خواهند داد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، ربایندگان زائران ایرانی در سوریه در اطلاعیه‌ای که دقایقی پیش منتشر شد با اشاره به سفر سعید جلیلی، دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان به دمشق و دیدار وی با بشار اسد، رئیس جمهور سوریه، تهدید کردند: تمامی منافع راهبردی ایران در خاک سوریه را هدف قرار خواهند داد.

گروهک تروریستی موسوم به گردان‌های “البراء” در این اطلاعیه با اشاره به اینکه موضوع ربوده‌شدگان از محورهای گفت‌وگوی جلیلی با اسد است، افزوده است: ما اعضای گردان‌های “البراء” به نظام ایران می‌گوییم که بشار اسد هیچ اطلاعاتی درباره اسرای ما ندارد و ما تمامی منافع استراتژیک ایران در خاک سوریه را هدف قرار خواهیم داد و نظام سوریه نیز نخواهد توانست مقابل این اقدامات، دفاعی انجام دهد.

تروریست‌های عضو گروهک موسوم به گردان‌های البراء، روز شنبه، ۴۸ زائر ایرانی را که از زیارت وداع حرم حضرت زینب بنت علی(ع) بازمی‌گشتند، ربوده و به نقطه نامعلومی منتقل کردند.

رایزنی‌ها برای آزادی ربوده‌شدگان توسط علی‌اکبر صالحی، وزیر امور خارجه در آنکارا و سعید جلیلی، دبیر شورای عالی امنیت ملی در دمشق و کانال‌های مختلف ادامه دارد.

وزارت امور خارجه کشورمان، مسؤولیت سلامت ربوده‌شدگان را بر عهده دولت آمریکا دانسته است.

این در حالی است که دولت ترکیه و نیز کشورهای عربستان سعودی و قطر، به علت حمایت از گروهک تروریستی موسوم به ارتش آزاد سوریه که فرماندهی گردان‌های البراء را بر عهده دارد، در مظان اتهام این عملیات ربایش هستند.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.