تهدید دولت انگلیس علیه کارمندانی که در ایام المپیک قصد اعتصاب دارند

به گزارش ایرنا، ‘جرمی هانت’ وزیر فرهنگ و ورزش انگلیس روز یکشنبه در مصاحبه با رادیو ‘بی بی سی’ گفت که اعضای کابینه درباره موضوع برخورد با کارمندان و کارگرانی که با برگزاری اعتصاب قصد ایجاد اختلال در روند بازیهای المپیک را دارند، گفت و گو کرده اند.

وی افزود: من قصد ندارم در شرایط موجود با صحبت کردن در این باره به تنش ها دامن بزنم ولی می توانم بگویم که برخی از اعضای کابینه موضوع سهل تر کردن اخراج کارکنان اعتصابی را مطرح کرده اند.

هزاران نفر از کارکنان وزارت کشور انگلیس شامل نیروهای مرزبانی، تشخیص هویت و کنترل گذرنامه اعلام کرده اند که در اعتراض به شرایط کاری خود قصد دارند در روز پنجشنبه این هفته – یک روز قبل از افتتاح رسمی بازیها- دست به اعتصاب بزنند.

برنامه اعتصاب کارکنان وزارت کشور انگلیس در یکی از پررفت و آمدترین روزهای پیش از المپیک، مقامات این کشور را نگران کرده است.

دولت انگلیس به اعضای تشکل صنفی ‘پی اس سی’ تاکید کرده است که برنامه اعتصاب خود را در آستانه المپیک لغو کنند تا خللی در روند ورود مهمانان المپیک پیش نیاید.

وزیر فرهنگ و ورزش انگلیس در این باره گفت: برنامه های احتیاطی لازم برای پر کردن جای خالی کارکنان اعتصابی و به حداقل رساندن تاثیرات اعتصاب، پیش بینی شده است.

در همین حال اتحادیه صنفی ‘پی سی اس’ که اکثر کارکنان وزارت کشور را نمایندگی می کند، روز یکشنبه اعلام کرد که هدف از این اعتصاب ایجاد اختلال در روند بازیهای المپیک نیست و رهبران این اتحادیه آماده هستند در زمان باقیمانده با نمایندگان دولت مذاکره کنند و در صورت تامین خواسته های اعضای خود، اعتصاب را لغو کنند.

این اتحادیه همچنین ‘گری ریچاردسون’ مجری رادیو ‘بی بی سی’ را به نقض اصول بی طرفی و موضع گیری آشکار علیه اتحادیه های صنفی و کارکنان حامی اعتصاب، متهم کرد.

ریچاردسون در مصاحبه روز یکشنبه خود با وزیر فرهنگ و ورزش انگلیس بارها با طرح سوالات جهت دار تاکید کرد که چرا کارمندانی را که دست به اعتصاب می زنند، اخراج نمی کنید؟

وی در این مصاحبه از کارمندانی که به برگزاری اعتصاب در آستانه المپیک رای داده اند با عباراتی توهین آمیز نظیر ‘خوار و زبون’ و ‘مفتضح’ یاد کرد.

اتحادیه صنفی ‘پی سی اس’ در اعتراضیه رسمی خود به ‘بی بی سی’ تاکید کرده است که این شبکه خبری به خاطر استفاده از بودجه عمومی باید بی طرف و منصف باشد و همچون شبکه آمریکای فاکس نیوز(متعلق به راپرت مورداک) رفتار نکند. چنین رفتارهایی از ‘بی بی سی’ غیرقابل پذیرش است.

اروپام**۳۴۵

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۴۲۳۶۱


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.