کنگره اتحادیه های صنفی انگلیس از برگزاری اعتصاب سراسری حمایت کرد

به گزارش ایرنا، رهبران و نمایندگان اتحادیه های مختلف صنفی و کارگری انگلیس که در این اجلاس شرکت کرده بودند، با اکثریت آراء از برگزاری اعتصاب در اعتراض به عدم افزایش حقوق کارکنان بخش های عمومی و دولتی و برنامه دولت برای انجام تغییرات در صندوق های بازنشستگی، پشتیبانی کردند.

شرکت کنندگان در این اجلاس که در شهر بندری برایتون در جنوب انگلیس در حال برگزاری است، همچنین در سخنرانی های خود با سیاست های ریاضت اقتصادی دولت و کاهش بودجه بخش های رفاهی و خدماتی مخالفت کردند و از دولت خواستند که در این سیاست ها تجدید نظر کند.

سخنرانان تاکید کردند که کاهش بودجه بخش های عمومی، باعث کند شدن رشد اقتصادی و افزایش بیکاری در کشور می شود.

هنوز تاریخی برای برگزاری اعتصاب سراسری از سوی اتحادیه های صنفی تعیین نشده است ولی دفتر نخست وزیر انگلیس در واکنش به حمایت اتحادیه های کارگری از اعتصاب، اعلام کرد که دولت از سیاست های اقتصادی خود عقب نشینی نخواهد کرد و دیگر حاضر نیست درباره اصلاح صندوق های بازنشستگی با اتحادیه های کارگری مذاکره کند.

کنگره اتحادیه های صنفی و کارگری انگلیس حدود ۵/۶ میلیون عضو دارد و طی دو سال گذشته چند اعتصاب و تظاهرات سراسرای را در اعتراض به سیاست های ریاضت اقتصادی دولت ائتلافی این کشور برگزار کرده است.

اروپام**۳۴۵

انتهای پیام /*


www.irna.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.