تهران برای پائولو خوش یمن بود/مالدینی صندلی ۲۷ ساله گالیانی را از زیر پایش کشید!

فروردین ۱۴۰۳

ورزش > فوتبال جهان – آدریانو گالیانی می گوید:« بعد از بازی با اژاکس از میلان می روم، چه توافق کنیم چه توافق نکنیم.»

فرخ حسابی:آدریانو گالیانی، نایب رئیس، قائم مقام، مدیر، دست راست برلوسکنی و خلاصه همه کاره میلان طی ۲۷ سال قبل حالا رسما اعلام کرده که قصد کناره گیری از سن سیرو را دارد. او از مسائلی که اخیرا پیش آمده ناراحت است: «به اعتبار من خدشه وارد شد. من از باشگاه می روم چه به توافق برسیم چه نرسیم.»
اعتبار گالیانی و مهمتر از آن روحیه اش جریحه دار شده و گویا این زخم، التیامی ندارد و حتی هر روز بزرگتر و عمیق تر هم می گردد. برد میلان در گلاسکو هم برای تغییر عقیده و ذائقه نایب رییس میلان کافی نبود، طوری که بعد از بازی به خبرگزاری «آنسا» گفت: «تحت هر شرایطی از باشگاه می روم. به من توهین شد. این روش ایجاد یک تغییر و تحول بزرگ نیست. این کار می تواند باسلیقه تر و برازنده تر انجام شود. در چند روز اینده به یک سبب بسیار خوب و قانع کننده استعفا خواهم داد. شاید تا بعد از بازی برشگت مقابل آژاکس در لیگ قهرمانان (۲۰ اذر) صبر کنم. با این وجود نمی توانم به خودم اجازه دهم که ذره ذره در آتش بسوزم.»
پایان
چنین پایانی، گریزناپذیر به نظر می رسید. از چند هفته پیش مشخص شده بود که گالیانی بعد از ۲۷ سال از میلان می رود، چه با استعفا، چه با زور. اختلاف بین او و باربارا برلوسکنی (دختر سیلویو برلوسکنی، رییس و مالک باشگاه) که نحوه اداره باشگاه را زیر سئوال برده بود، بسیار زود علنی شد، هرچند که اوایل سعی شد این موضوع انکار شود و راه حلی برای آن پیدا شود، اما حالا گالیانی به صراحت از لکه دار شدن اعتبارش می گوید. او برنامه مشخصی برای اینده ندارد. سیلویو برلوسکنی از آدریانو خواسته که به حزب سیاسی اش «فورتزا ایتالیا» بپیوندند اما به نظر نمی رسد گالیانی از این ایده استقبال کند: «دوستی صمیمانه من با رئیس برلوسکنی همچنان سرجایش است و خواهد بود. من نمی خواهم رئیس را اذیت کنم.»
پاسخ به باربارا
اما معلوم است که گالیانی ته قلبش هنوز عاشق میلان است: «کناره گیری قبل از بازی با آژاکس مثل یک عمل خصمانه علیه تیمی است که همیشه عاشق آن خواهم بود.» گالیانی سپس حرفهای باربارا برلوسکنی را با صراحت پاسخ می دهد: « گفته شده که میلان پولش را بد خرج کرده و مثل رم و فیورنتینا شبکه استعدادیابی نداشته اما رم طی ۵ سال اخیر فقط یک بار در لیگ قهرمانان بوده و فیورنتینا هرگز. طی دو سال اخیر میلان بودجه متعادلی داشته در صورتی دیگر باشگاه‌ها بدهی های سنگینی داشته اند. فصل قبل همه تیمهای پایه ای ما به جمع چهار تیم پایانی رسیدند. این چند روز حتی روسای باشگاه های مهمی از خارج به من زنگ زدند چون آنها هم درک نمی کنند که اینجا چه خبر است. من تابستان بدون قرار قبلی برای جذب کاکا به مادرید رفتم و آنها درهای باشگاه رئال را با احترام به روی من باز کردند. وقتی سال ۲۰۱۰ رفتم که ایبراهیموویچ را از بارسلونا بخرم، روسل رئیس باشگاه از تعطیلات به همراه خانواده اش برگشت و به استقبال من آمد.»
مالدینی، گزینه اول
پائولو مالدینی به عنوان مهم ترین گزینه برای جایگزینی گالیانی و البته تحت عنوان مدیر فنی تیم مطرح شده. گویا باربارا برلوسکنی با شنیدن خبر استعفای گالیانی بسیار سریع با کاپیتان سابق میلان تماس گرفته و در این مورد صحبت کرده. ریکاردو بیگون (مدیر ورزشی ناپولی) و شان سولیانو (فوتبالیست سابق ایتالیا که زمانی مدیر پالرمو بود) دیگر نامهایی بودند که برای جانشینی گالیانی مطرح شدند.  پائولو که در تهران می گفت هنوز هیچ چیز مشخص نیست انگار همای اقبال بر دوشش می نشیندو همه کاره میلان می گردد.

آنچلوتی: اتفاق مثبتی نیست
کارلو آنچلوتی مربی فعلی رئال مادرید و سابق میلان به خبر استعفای گالیانی اینطور واکنش نشان داد: «این را اتفاق مثبتی نمی دانم. گالیانی فردی باتجربه و با توانایی بسیار بالا در هدایت باشگاهی چون میلان است. او این موضوع را در همه این سالها ثابت کرده. خداحافظی او ضربه بزرگی به میلان خواهد بود.»

۴۱۴۱


RSS
ماخذ: خبر آنلاین
باز نشر: پایگاه اینترنتی خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.