تهران مرکز آموزش سازمان ملل

جام جم آنلاین: شهردار تهران گفت: بر اساس تفاهم امضا شده با مرکز اسکان بشر، پایتخت جمهوری اسلامی ایران به عنوان مرکز آموزش سازمان ملل متحد در منطقه خاورمیانه کار خود را آغاز می کند.

به گزارش روز دوشنبه جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری تهران، محمدباقر قالیباف پس از امضای تفاهمنامه همکاری بین سازمان اسکان بشر و شهرداری تهران در ناپل ایتالیا و در حاشیه ششمین نشست مجمع شهری جهان در جمع خبرنگاران گفت: حدود چهار ماه قبل، قائم مقام دبیرکل سازمان ملل سفری به تهران داشت و مدت هاست همکاری با این سازمان را آغاز کرده ایم.

وی افزود: کارشناسان سازمان ملل به ایران آمده و بر روی ۹ پروژه که در شهرداری تهران مانند طرح سنجش عدالت ، مدیریت محلات و غیره انجام می شد، مطالعه کرده و این پروژه ها را پذیرفتند.

شهردار تهران اضافه کرد: بعد از امضا تفاهمنامه با این سازمان قرار شد تهران به عنوان مرکز آموزش سازمان ملل در منطقه خاورمیانه کار خود را آغاز کند.

به گفته قالیباف، در بحث مسایل شهری و آموزشی تهران به عنوان مرکز قرار می گیرد.

شهردار تهران با اشاره به اینکه توافق دیگری نیز صورت گرفته است، تصریح کرد: مسوولیت تهیه اطلس خاورمیانه به تهران  واگذار شده است.

وی با تأکید بر این موضوع که اطلس تهران را تهیه کرده ایم، افزود: از این اطلس در ششمین همایش شهری که در ناپل ایتالیا برگزار می شود، رونمایی خواهد شد.

قالیباف در پاسخ به این پرسش که اطلس خاورمیانه در چه بازه زمانی آماده می شود، اظهارداشت: این کار زمان بر است و باید سایر شهرهای خاورمیانه در این زمینه همکاری داشته باشند.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.