تهران میزبان اولین جشنواره هنر محیطی شد/حقیقت‌شناس و صبری داوران جشنواره محیطی

۰۲م اسفند ،

نخستین جشنواره هنرمحیطی تهران ششم اسفندماه در ضلع غربی پارک لاله برگزار می‌شود و عکس‌های این جشنواره در قالب دو نمایشگاه چیدمانی در دو ایستگاه مترو ولی عصر و تجریش به نمایش گذاشته می‌شود

به گزارش خبرنگار تجسمی هنرآنلاین احمد نادعلیان در نشست خبری اولین جشنواره هنر محیطی ایران که صبح امروز در سازمان زیبا سازی شهر تهران برگزار شد با اشاره به پیشنه فعالیت اش در عرصه هنر محیطی گفت: از ۱۰ سال پیش تاکنون من به عنوان یک هنرمند و گالری‌دار ۴۰ جشنواره هنر محیطی برگزار کرده‌ام و جشنواره هنر محیطی تهران چهل و یکمین جشنواره هنر محیطی ایران است و جای بسی خوشحالی است که پس از برپایی جشنواره های متعدد در شهرهای مختلف ایران؛ تهران برای اولین بار میزبان این جشنواره شده است.

وی افزود: این برای اولین بار است که جشنواره هنر محیطی در فضای شهری در ایران برگزار می‌شود و در این دوره ۴۰ هنرمند ارائه اثر هنری خواهند و ۲۰ دستیار هم همراه آنها خواهند بود که نیمی ازاین هنرمندان از هنرمندانی می باشند که پیشتر در این عرصه کار کرده‌اند.

به گفته نادعلیان نیمی از هنرمندان این گروه پیش تر در جشنواره هنرهای محیطی شرکت کرده‌اند و نیمی دیگر نیز برای اولین بار در این عرصه به شکل جدی فعالیت می‌کنند.

او افزود: ضرورت ارائه هنر محیطی در تهران به خوبی احساس می شد و متاسفانه در سطح شهر تهران با انبوهی از نقاشی‌های دیواری و مجسمه روبرو هستیم که بعضی از این آثار اصلا دیده هم نمی‌شوند.

این هنرمند محیطی با بیان این مطلب که از حقوق معنوی آثار ارائه شده در این جشنواره حمایت می‌کند و شهرداری مناطق و سایر هنرمندان حق ندارند که در این آثار تغییری بوجود بیاورند و آنها را به نوعی ارائه کنند گفت: برای جلوگیری از چنین موضوعی در مراسم افتتاحیه از مدیران شهرداری مناطق دعوت شده است تا با حضور در این مراسم اگر از ایده‌ای خوششان آمد با هنرمند و صاحب اثر وارد گفت وگو شوند تا این طرح را در منطقه آنها پس از عقد قرار داد ارائه کنند.

به گفته دبیر جشنواره هنر محیطی تهران عکس‌های این جشنواره از دهم تا بیستم اسفندماه در مترو های تجریش و چهارراه ولی عصر به نمایش گذاشته خواهد و امیدواریم که مترو زمان نمایش آثار را تمدید کند.

نادعلیان افزود: همیشه نقدی که به هنرهای محیطی و هنرمندان آن وارد است اجرای این هنر در مناطق دور افتاده است اما ما این بار این آثار را به شلوغ ترین و پر سرعت ترین نقاط شهر آورده ایم تا مردم را با این هنر آشنا کنیم.

هیات داوران اولین جشنواره هنر محیطی شامل احمد نادعلیان، جمشید حقیقت شناس و کامبیزصبری است.

انتهای پیام/۳۲/۳۱


آخرین خبرها
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.