توجه به صنعت گیم در اولویت امور فرهنگی قرار گیرد

۳۰اردیبهشت،

عضو کمیسیون اصل نودمجلس شورای اسلامی با بیان اینکه توجه به صنعت گیم می بایست در اولویت امور فرهنگی قرار گیرد ، گفت: ترویج بازی اسلامی _ ایرانی در گرو سرمایه گذاری مناسب است .

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل ازمعاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی های رایانه ای ، حجت الاسلام حمید رسایی افزود: حوزه گیم امروزه نه تنها صنعت تجاری در دنیا است ،بلکه مهمترین ابزار برای ترویج  تهاجم فرهنگی از سوی کشورهای غربی است .
وی ادامه داد: این هنر _صنعت تا حدی بر روی مخاطب تاثیر گذار است که کوچک ترین  عضو خانواده یعنی  کودکان  را با خود درگیر می کند.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی به گستره وسیع مخاطبان گیم اشاره کرد و توضیح داد: اشخاص در گروه های سنی  ۱۵تا ۳۵سال  بیشترین آمار مخاطبان بازی های رایانه ای را تشکیل می دهند که بی توجهی و سرمایه گذاری نا مناسب آسیب های فراوانی را در زمینه تهاجم فرهنگی غربی در این حوزه برجای خواهد گذاشت .
به عقیده رسایی ، فراگیری  حوزه گیم تا حدی است که دانش آموزان قبل از آموزش الفبای فارسی  درگیر بازی های رایانه ای می شوند و این مساله بیانگر اهمیت و جایگاه بازی های رایانه ای  در فرهنگسازی جامعه است. 
وی به نقش نهاد های پایه و دست اندرکاران این بخش  در زمینه توجه به تولید بازی های بومی اشاره کرد و گفت: وزارتخانه های آموزش پرورش ، فرهنگ و ارشاد اسلامی ، نهاد متولی صنعت گیم  و صدا سیما باید در زمینه ترویج بازی ها ی رایانه ای ایرانی _ اسلامی پیش قدم شوند.  
به گفته رسایی ، بازی رایانه ای تنها یک صنعت به معنای اقتصادی در جامعه نیست بلکه  یکی از حوزه های فرهنگی است که به سبب کم کاری مورد بی توجهی قرار گرفته است .
عضو کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی  یاد آور شد: برای جلوگیری از تهاجم فرهنگی که سعی در اشاعه فرهنگی غربی دارد باید سرمایه گذاری مناسب در عرصه بازی های رایانه ای  صورت گیرد اما سرمایه گذاری جهت دار ، به طوری که بازی های داخلی توان رقابت با محصولات خارجی را داشته باشد.  
رسایی تاکید کرد که بنیاد بازی های رایانه ای باید به عنوان سیاستگذار عرصه گیم رویکرد کلان فرهنگی کشوری دراین حوزه را تبیین و زمینه تحقق برنامه ها را فراهم کند./ص


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.