توجه نکردن به موضوع اقتباس از عوامل ضعف فیلمسازان نسل جدید است

حاجی مشهدی در نشست نقدوبررسی فیلم‌های مسابقه جشنواره فیلم کوتاه/

سینماپرس-گروه سینما/ در دومین نشست نقد و بررسی فیلم‌های بخش مسابقه سینمای ایران که در سالن دو پردیس سینمایی ملت برگزار شد فیلم‌های این روز با حضور علی علایی و عزیز الله حاجی مشهدی در جشنواره فیلم تهران نقد و بررسی شد.

به گزارش خبرنگار سینماپرس، عزیزاله حاجی‌مشهدی به عنوان یک منتقد گفت: در سا‌‌‌ل‌های اخیر فیلمسازان کوتاه بیشتر به نظریه ‌پردازی‌ها مقید شده و اصول را جدی‌ می‌گیرند، تفاوت نسل جدید و نسل قدیم فیلمسازی را در این است که در سال‌های گذشته فیلمسازی کوتاه بیشتر از سر شوق و عشق به فیلمسازی بود ولی اکروز و در سال‌های اخیر سواد آکادمیک و نگاه اصولی به اثر در بین فیلمسازان بیشتر شده است.

وی افزود: تنها نکته‌‌ای که هنوز هم یکی از معضلات فیلمسازان کوتاه محسوب می‌شود عدم تحقیقات آنها در برخی فیلم‌هایی است که پیرامون کسب و کار و یا آیین در اقلیم و منطقه خاصی است. در حقیقت عدم توجه کافی به موضوع اقتباس نیز یکی از نکاتی است که از عوامل ضعف فیلمسازان نسل جدید محسوب می‌شود.

گفتنی است – فیلم‌های “آوای دلتنگی” به کارگردانی منیژه سراج، “عروس جمعه به کارگردانی محمد سلیمی‌راد”، “جعبه‌ها” به کارگردانی احسان جعفری، “روز – خانه – داخلی” به کارگردانی حمید شاهمرادی، و “کوکی، پنجه، شیار” به کارگردانی حسین حجتی‌نژاد، کوروش شیرآلی مورد بررسی قرار گرفتند.

انتهای پیام/ن.ف

انتهای خبر / خبرگزاری سینمای ایران/ کد خبر ۳۷۳۹۱


خبرگزاری سینمای ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.