تودیع و معارفه مدیر کل پزشکی قانونی خراسان رضوی

رییس کل دادگستری خراسان رضوی با بیان اینکه قضات در امور پزشکی با اعتماد به نظرات پزشکی قانونی اظهارنظر می‌کنند، گفت: پزشک قانونی باید قوی، دقیق، مستحکم و غیرقابل نفوذ باشد و در کمال بی‌طرفی، بر اساس موازین علمی اظهار نظر کند که در این صورت زحمات پزشکان قانونی از مصادیق اجرای عدالت است.

به گزارش ایسنا، ‌حجت‌الاسلام شریعتی طی سخنانی در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل پزشکی قانونی استان خراسان رضوی، پزشکی قانونی را بازوی توانمند قوه قضاییه در اجرای عدالت و احقاق حقوق افراد دانست و با اشاره به تفاوت کار پزشکان قانونی با سایر رشته‌های پزشکی تصریح کرد: پزشکان قانونی به صورت منسجم با رویه واحد و برنامه‌ریزی شده عمل می‌کنند و تحت آموزش‌های واحد، استعلامات مراجع قضایی را بررسی و با ارائه پاسخ‌های تخصصی در تشخیص درست مطلب و احقاق حقوق افراد به قاضی کمک می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه نظرات پزشکی قانونی از اتقان بالایی برخوردار است، خاطرنشان کرد: کار قضایی به سرعت، دقت، اتقان و استحکام نیاز دارد که این اصول باید در پزشکی قانونی هم وجود داشته باشد.

وی در پایان ضمن قدردانی از تلا‌ش‌ها و خدمات دکتر محبتی، از دکتر حجازی ـ مدیر کل جدید پزشکی قانونی خراسان رضوی ـ خواست که ایده‌ها و طرح‌های موجود را بیشتر مورد توجه قرار دهد.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.