تورم کره جنوبی به بالاترین سطح خود در ۱۰ سال گذشته رسید

در ماه اکتبر تورم کره جنوبی نسبت به ماه سپتامبر حدود یک درصد رشد بیشتری را تجربه کرد و به بالاترین میزان از ژانویه ۲۰۱۲ تاکنون رسید.

 تورم کره جنوبی به بالاترین سطح خود در 10 سال گذشته رسید

به گزارش ممتاز نیوز، آمارهای رسمی که امروز منتشر شد نشان می‌دهد که در ماه اکتبر تورم کره جنوبی به بالاترین میزان در ۱۰ سال گذشته رسید. این مسأله بانک مرکزی کره جنوبی را مجبور کرد تا درباره پیش بینی قیمت‌ها در این کشور برای سال جاری تجدید نظر کرده و آنها را افزایش دهد. البته این بانک همچنین احتمال دارد نرخ بهره در این کشور را هم بالا ببرد.

این هفتمین ماه پیاپی است که نرخ تورم کره جنوبی رقمی بیشتر از انتظار بانک مرکزی این کشور را به ثبت می‌رساند. افزایش قیمت حامل‌های انرژی، اجاره مسکن و همچنین رستوران‌ها از جمله بیشترین تأثیر را بر بالا رفتن تورم کره جنوبی را داشته‌اند به گونه‌ای که قیمت سوخت در این کشور نسبت به ماه اکتبر سال گذشته ۲۷٫۳ درصد رشد کرده است.

این مسئله باعث می‌شود که مقامات سیاست‌گذار پولی بانک مرکزی کره جنوبی برای بالا بردن نرخ بهره در این کشور که قرار است حدود ۲۰ روز دیگر در مورد آن تصمیم‌گیری شود تحت فشار قرار گیرند. آنها برای اولین بار در سه سال گذشته نرخ بهره را افزایش داده بودند.

رئیس بانک مرکزی کره جنوبی ماه گذشته گفته بود که احتمالا سیاست‌های پولی انقباضی بیشتری در این کشور اعمال شود تا از افزایش تورم و بدهی خانوارها جلوگیری شود.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.