توزیع کتب درسی از آغاز شد

آموزش > عمومی
مدیرکل نظارت بر نشر و توزیع مواد آموزشی وزارت آموزش و پرورش از آغاز توزیع کتب درسی سال تحصیلی جدید در سراسر کشور خبر داد و گفت: کتاب‌های دانش آموزان تهرانی و البرزی از ۱۸ شهریور توزیع می‌شود.

 سید احمد حسینی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه کتاب‌های درسی سال تحصیلی ۹۲-۹۱ برای مقاطع راهنمایی و دبیرستان از امروز ۱۲ شهریور ماه در سراسر کشور و از ۱۸ شهریور در استانهای تهران و البرز توزیع می‌شود گفت: پنج هزار و ۴۰۰ کتاب فروشی سراسر کشور از امروز کار فروش کتاب را آغاز می کنند.

 وی افزود: امسال ۹۹۱ عنوان کتاب درسی و ۱۳۱ میلیون جلد کتاب برای دانش آموزان ابتدایی، راهنمایی، متوسطه، پیش دانشگاهی و هنرستان‌ها چاپ شده است.

 مدیرکل نظارت بر نشر و توزیع مواد آموزشی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه قیمت کتابها باید براساس قیمت مندرج در پشت جلد به فروش برسد همچنین تاکید کرد: فروش اجباری هر نوع لوازم التحریر به همراه کت ممنوع است و خانواده‌ها هر نوع شکایت‌های احتمالی درباره نحوه توزیع و یا قیمت کتاب‌ها و سایر موارد از طریق شماره تلفن‌های ۴۴۹۸۷۹۷۳ و ۸۸۸۲۷۷۷۸ اطلاع دهند.

 وی عنوان کرد: تمامی کتاب فروشی‌های اعلام شده موظفند عناوین همه کتاب‌ها را در اختیار دانش آموزان قرار دهند و هیچ کتاب فروشی نباید عناوین را حتی با یک کسری تحویل دانش آموزان یا اولیا دهند.

 حسینی تصریح کرد: توزیع کتاب‌های ابتدایی، فنی حرفه‌ای و پیش دانشگاهی در واحدهای آموزشی استانهای تهران و البرز نیز از ۱۸ شهریور ماه آغاز می‌شود.

 وی ادامه داد: برای دسترسی بهتر دانش آموزان به کتب درسی همچنین تک فروشی نیز در فروشگاه‌های اعلام شده سراسر کشور از ۱۵ مهرماه آغاز خواهد شد.

 به گفته مدیرکل نظارت بر نشر و توزیع مواد آموزشی وزارت آموزش و پرورش، امسال ۶۳ عنوان از کتاب‌ها به همراه CD یا DVD به دانش آموزان تحویل داده می‌شود که از این تعداد ۵۱ لوح مربوط به رشته‌های فنی حرفه‌ای و کار و دانش و ۱۲ لوح نیز مربوط به دروس راهنمایی و دبیرستان است.


RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.