توزیع ۶۰ هزار سیم‌کارت سلامت در سه منطقه کشور

مروجی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به این‌که مجوز اپراتور سلامت الکترونیک سال گذشته صادر شده اظهار کرد: اکنون برای حدود ۳۵ میلیون نفر از افراد کشور پرونده سلامت الکترونیک صادر شده است.

به گزارش گروه سلامت ممتازنیوز به نقل از خبرگزاری دانا(دانا خبر)، سجاد مروجی -مدیر عامل اپراتور سلامت الکترونیک برکت- صبح امروز در هفتمین همایش ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات تهران با اعلام این مطلب گفت: با هماهنگی‌هایی که با وزرات بهداشت صورت گرفته قرار بر آن است که اطلاعات مربوط به سلامت افراد در قالب سیم‌کارت‌هایی با نام سیم‌کارت سلامت به آنها ارائه شود که در مرحله اول این اتفاق در سه منطقه کشور رخ خواهد داد.

به گزارش ایسنا، این کارشناس عنوان کرد: در سال ۲۰۲۴ در حوزه سلامت همراه در دنیا حدود ۴٫۵ میلیارد دلار درآمدزایی شده اما پیش بینی‌ها حاکی از آن است که این رقم تا سال ۲۰۱۷ به حدود ۲۳ میلیارد دلار خواهد رسید. این درحالی است که ما در ایران اگرچه طرح‌های آزمایشی متعددی داشته‌ایم اما هنوز پروژه‌ای که پیاده سازی و مستقر شده باشد دراین زمینه نداریم.

او در بخش دیگری از صحبتهای خود با بیان این‌که سرویس‌های سلامت همراه در سه منطقه جغرافیایی کاربردهای متنوعی را در بر می گیرند اظهار کرد:‌ در کشورهای در حال توسعه و آفریقا از این سرویس برای ارائه سرویس‌های مربوط سلامت به افراد استفاده می‌شود درحالی که در کشورهای پیشرفته کاربرد این بسته‌ها متفاوت بوده و از آن‌ها برای ارائه اطلاعات مربوط به سلامت برای افراد سالم کمک گرفته می‌شود.

مروجی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به این‌که مجوز اپراتور سلامت الکترونیک سال گذشته صادر شده اظهار کرد: اکنون برای حدود ۳۵ میلیون نفر از افراد کشور پرونده سلامت الکترونیک صادر شده است.

وی همچنین یادآور شد: در این سامانه‌ها از کد ملی بیمار به عنوان شناسه ثبت استفاده شده است.

مروجی در پایان اظهار کرد: علاوه بر این مرکز مشاوره سلامت نیز با شماره تماس ۰۲۱۸۹۹۹ مدتی است راه اندازی شده و خدمات آن به طور رایگان ارائه می‌شود و حدود ۱۴۰ پزشک در این مرکز به ارائه مشاوره به افراد می‌پردازد.


خبرگزاری دانا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.