توسعه صنایع معدنی اصلی ترین خواسته مردم بجستان از رییس جمهوری است

‘محمد صولتی’ جمعه شب در آستانه سفر دکتر احمدی نژاد به بجستان در گفت و گو با خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: از دیگر طرحها و پیشنهادهایی که در دور چهارم سفر رییس جمهوری به خراسان رضوی برای تحقق در شهرستان بجستان ارائه خواهد شد، ایجاد مشوق های لازم جهت جذب سرمایه گذاری در حوزه صنعت به منظور ایجاد اشتغال پایدار در این شهرستان است.

وی تامین اعتبار اجرای طرحهای آبخیزداری به منظور مهار روان آبها و تقویت منابع آبی، ایجاد فضای ورزشی سرپوشیده در شهر بجستان و روستاهای پرجمعیت شهرستان و تقویت بنیه شهرداریهای شهرستان به منظور اجرای معابر شهری و توسعه فضاهای تفریحی را از مواردی دانست که برای توسعه این شهرستان و تحقق خواسته مردم اهمیت ویژه ای دارد.

فرماندار با بیان اینکه تقریبا تمامی مصوبات سه دور گذشته سفرهای استانی هیات دولت به خراسان رضوی در خصوص بجستان محقق شده است، گفت: دو مصوبه دور اول سفر، عملیات آبخیزداری حوزه شهری بجستان و پیشگیری و مهار سیلاب و نیز صدور مجوز دانشگاه پیام نور این شهرستان بوده است.

صولتی افزود: تکمیل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، احداث ایستگاه فرستنده ماهواره ای ‘صلح آباد’ و تکمیل ایستگاه ‘نیان’، ساخت پایگاه مرکز فوریتهای پزشکی ‘زین آباد’ و ‘جزین’ و بهسازی گلزار شهدای ‘یونسی’ از مصوبات دور دوم سفرهای استانی به بجستان بوده است.

وی گفت: حفاظت و حمایت از جنگلهای بجستان، ممیزی اراضی ملی و تفکیک مستثنیات، توسعه و تکمیل تجهیزات فضای زیست محیطی و تامین تجهیزات و ماشین آلات اداری بخش دیگری از مصوبات دور دوم سفرهای استانی در این منطقه می باشد.

او با اشاره به تنها مصوبه دور سوم سفر رییس جمهور به بجستان، افزود: این مصوبه ایجاد شبکه بهداشت و درمان منطقه به نام شهید ‘قنبر آقایی’ بوده است.

وی درباره تاثیر اجرای مصوبات سفرهای رییس جمهوری در بجستان گفت: ایجاد اشتغال، استفاده از مزیت های غیرفعال شهرستان، زیباسازی مبلمان شهری و جلوگیری از سیلاب و مهار روان آبهای سطحی نتیجه توجه دولت به این منطقه بوده است.

فرماندار تصریح کرد: بخشهای معدن، کشاورزی و دامداری باید محور توجه و سرمایه گذاری در بجستان قرار گیرد.

دکتر احمدی نژاد رییس جمهوری اسلامی ایران فردا شنبه در ادامه سفر به شهرستانهای ۲۷ گانه خراسان رضوی در جمع مردم بجستان حضور خواهد یافت.

۱۹۲۲/۶۵۹/۲۷۲۹

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۲۶۱۱۶


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.