توسعه ورزش همگانی، تحقق منویات رهبری است

چهارشنبه ۲۸ تیر – ۰۱:۵۷:۱۷ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس

آقامیر در جشنواره اوقات فراغت تابستانه منطقه ۷:

بزرگنمایی:  

رئیس سازمان ورزش شهرداری تهران توسعه ورزش همگانی را حرکت در مسیر تحقق منویات مقام معظم رهبری خواند.
به گزارش خبرنگار ورزشی آریا، مراسم افتتاحیه جشنواره اوقات فراغت تابستانه منطقه ۷ شهرداری با حضور آقامیر رئیس سازمان ورزش شهرداری، حجت‌الاسلام امرودی قائم‌مقام معاونت اجتماعی منطقه ۷ و میرعباسی شهردار منطقه ۷ تهران، برگزار شد.
در این مراسم آقامیر ضمن ابراز خرسندی از حضور پر شور شهروندان در نخستین جشنواره اوقات فراغت تابستانه منطقه ۷، اظهار داشت: بدون شک اندیشه‌های امام (ره) و مقام معظم رهبری، همواره نقشه راه مسئولان و مردم این نظام مقدس و مبارک بوده است. در این راستا فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم توسعه ورزش همگانی، دستوراتی صریح و غیرقابل انکار را به مسئولان و مردم تکلیف کرده است.
رئیس سازمان ورزش شهرداری تهران در ادامه افزود: در حال حاضر یکی از چالش‌های کشور، یافتن راهکارهایی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی است. بدون شک ورزش و به خصوص ورزش همگانی ابزاری مطمئن برای دستیابی به هدف فوق است.
وی با اشاره به لزوم غنی‌سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان در ایام تابستان اظهار داشت: مسئله اوقات فراغت اگرچه فقط به تابستان تعلق ندارد ولی در این فصل به دلیل تعطیلی مدارس اهمیت بیشتری می‌یابد. برپایی جشنواره‌های اوقات فراغت تابستانه در مناطق مختلف شهر یکی از را‌ه‌های غنی‌سازی اوقات فراغت قشر جوان و نوجوان است که سرمایه‌های نظام محسوب می‌شود.
آقامیر در بخش دیگری از اظهارات خویش از حضور شهروندان در این جشنواره تقدیر کرد و آن را سرآغازی برای ایجاد شهری پویا و بانشاط برشمرد.
ورزش، فرهنگ، سلامت
در این جشنواره شهروندان با حضور در غرفه‌های تعبیه شده از خدمات متنوع ورزشی شامل گلف، پینگ‌پنگ، فوتبال‌دستی، بدمینتون، والیبال، بسکتبال، فوتبال، اسکیت، اسکواش، دومینو، بانجی ترامپولین، پرواز بادبادک‌ها، قایق موتوری کنترلی، شن‌بازی، ایرهاکی، ترامپولین و بازی‌های کامپیوتری مهیج بهره‌مند می‌شوند.
طباطبایی مدیر ورزش بانوان منطقه ۷ با تأکید بر استقبال کم‌ نظیر مردم از نخستین روز برگزاری جشنواره تصریح کرد: ما برای نهادینه کردن فرهنگ ورزش به همه ابزارهای فرهنگی نیازمندیم.
وی ادامه داد: بر این اساس دیگر ادارات حوزه اجتماعی از جمله امور بانوان با توانمندسازی زنان و کارآفرینی، مرکز جامع خدمات رفاهی اجتماعی، آموزش شهروندی، مطالعات پژوهش، سلامت، بحران، شهریاران جوان و… نیز حضوری فعال یافتند.
طباطبایی افزود: برپایی غرفه‌هایی نظیر پاسخگویی به مسائل شرعی، انجمن خیریه دست‌های مهربان، گریم کودکان، عکس، کاریکاتور، کتاب کودک و نوجوان و کتاب ورزش به دیگر نیازهای فرهنگی شهروندان پاسخی شایسته می‌دهد.
مطابق برنامه‌ریزی‌های انجام شده، “پرواز بادبادک‌ها” در طی مدت برگزاری جشنواره به صورت مستمر انجام می‌شود.
خدمت به شهروندان توفیق الهی است
در این جشنواره امرودی قائم‌مقام معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران نیز ضمن ابراز خرسندی از مشارکت گسترده شهروندان جهت حضور در نخستین جشنواره اوقات فراغت تابستانه، اظهار داشت: خدمت به مردم بزرگ‌ترین توفیق الهی است که نصیب کارکنان شهرداری تهران شده است.
امرودی افزود: توسعه سلامت اجتماعی برای دستیابی به جامعه‌ای پویا، با نشاط و کارآمد یکی از وظایف مدیریت شهری است. بر این اساس برنامه‌ریزی‌های جامعی برای تحقق امر فوق انجام پذیرفته است.
این مراسم با اظهارات میرعباسی شهردار منطقه ۷ ادامه یافت.
وی استقبال مردم از این جشنواره را شناخت صحیح نیازهای شهروندان برشمرد و افزود: استمرار این برنامه‌ها برای تحقق اهداف عالی مدیریت شهری در بخش توسعه سلامت و نشاط اجتماعی ضرورتی انکارناپذیر است.
گفتنی است افتتاحیه نخستین جشنواره اوقات فراغت تابستانه منطقه ۷، شنبه ۲۴ تیرماه جاری برگزار شد.
شایان ذکر است این جشنواره تا بیست و هشتم ماه جاری در بوستان باغ موزه قصر برپا خواهد بود.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۷۱۸۱۳۵۷۱۷۴۲۵


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.