توسعه کیفی نیاز دانشگاه آزاد در دهه چهارم فعالیت خود

گردآوری توسط گروه آموزش ممتازنیوز

  خبرگزاری آریا- سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به این که حدود ۹۹ درصد درآمدهای دانشگاه آزاد اسلامی از محل شهریه است، بر تنوع بخشی بر درآمدها و توسعه تحصیلات تکمیلی برای تبدیل علم به ثروت تاکید کرد.
 به گزارش خبرگزاری آریا ،آقای حمید میرزاده در مراسم بزرگداشت پنجاهمین سالگرد دانش آموختگی دوره های اول و دوم دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: به نظر می رسید زمینه همکاری میان دانشگاه آزاد و دانشگاه های بزرگ کشور به ویژه دانشگاه صنعتی امیرکبیر فراهم شده است.
وی افزود: هر چند پیش از این هم تفاهم هایی بود اما زمینه های اجرایی و عملی چندانی فراهم نشده بود از این رو مذاکرات مقدماتی داشتم که به زودی به صورت تفاهم نامه در خواهد آمد.
دکتر میرزاده تصریح کرد: خوشبختانه دانشگاه آزاد به شکل بی نظیری توسعه پیدا کرده است ولی برای دهه چهارم نیاز به توسعه کیفی داریم.
وی گفت: یکی از لوازم توسعه کیفی ارتباط قوی و اجرایی با دانشگاه های بزرگی مانند دانشگاه امیرکبیر است به ویژه این که بر اساس آمارهای مرکز آمار ایران، جمعیت ۱۸ تا ۲۴ سال کشور به صورت تصاعدی رو به کاهش است،موضوعی که خود یک تهدید برای دانشگاه هایی است که توسعه کمی را در دستور کار دارند.
رئیس دانشگاه آزاد افزود: با وجود حذف آزمون، ۷۰۰۰ رشته محل تعطیل شده، این در حالی است که وضعیت در تحصیلات تکمیلی برعکس بوده است و از یک میلیون متقاضی حدود ۳۰۰ هزار نفر در دانشگاه های آزاد و دولتی جذب شده اند.
وی تصریح کرد: این فشار اکنون روی رشته های تحصیلات تکمیلی وجود دارد بنابر این در نظر داریم تا با استفاده از امکانات و بهره گیری از استادان و همکاری با دیگر دانشگاه ها تحصیلات تکمیلی را توسعه دهیم.
دکتر میرزاده گفت: بسیاری از پذیرفته نشدگان در مقطع تحصیلات تکمیلی راهی دانشگاه های دسته دوم و سوم کشورهای دیگر می شوند که به پای دانشگاه امیرکبیر یا واحدهای بالای دانشگاه آزاد نمی رسند از این رو توسعه تحصیلات تکمیلی ضروریست.
وی افزود: در نظر داریم تا اولین قرارداد همکاری برای توسعه پژوهش های نوین و شرکت های دانش بینان میان دانشگاه های آزاد و امیرکبیر را داشته باشیم و امیدواریم که با همکاری بتوانیم به این هدف برسیم.
رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر هم در این زمینه گفت: خوشبختانه دانشگاه آزاد در دوره اخیر بالا بردن کیفیت را یکی از اولویت هایش قرار داده است که این موضوع می تواند با همکاری دانشگاه های بزرگ کشور انجام شود.
علیرضا رهایی افزود: توسعه تحصیلات تکمیلی و فعالیت های بین المللی و نیز انجام تحقیقات و توسعه آن بحث مشترک و اولویت کاری دو دانشگاه آزاد و امیرکبیر بود.
وی ابراز امیدواری کرد: با امکانات خوب دانشگاه آزاد و تجربه بسیار خوب دانشگاه امیرکبیر همکاری های متقابل شکل گیرد.


خبرگزاری ممتاز به نقل از آریا
باز نشر: پایگاه اینترنتی خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.