توصیه‌هایی برای سلامت بدن در فصول سرد از زبان یک متخصص طب سنتی

۲۵ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

hemmat khahi-14-157.jpg

یک متخصص طب سنتی ایران، عصبانیت، خشم و ناراحتی را سبب تشدید خشکی و سردی بدن دانست و iبه اشخاص پیشنهاد کرد: در فصل پاییز iبه انجام اموری بپردازید که سبب شادی و نشاط می‌شود و جهت تقویت قوای بدنی از عطرهای طبیعی، خوش‌بو و ملایم استفاده کنید.

دکتر نرگس گرجی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا منطقه دانشگاه علوم پزشکی تهران، تصریح کرد: فصل پاییز طبیعت سرد و خشک دارد و با طبیعت انسان گرم و تر مخالف است؛ بدین سبب در این فصل توجه iبه مراقبت‌های ویژه در مناطقی که در طول پاییز بارندگی ندارند، ضروری است. اما خشکی هوا و مضرات آن در مناطقی که در طول پاییز، بارش باران مناسبی دارند، iبه سبب رطوبت باران کاهش می یابد.

وی با تأکید بر اجتناب از مصرف موادی که منجر iبه تشدید خشکی بدن در فصل پاییز می‌شوند هم‌چون مواد غذایی سرخ‌شده، فست‌فودها و بعضی ادویه‌ها، افزود: مصرف ترشی‌جات و موادی چون کلم، قارچ، بادمجان، میوه‌های حاوی رطوبت بالا مانند خیار و افراط در مصرف ماست و دوغ در فصل پاییز مناسب نیست.

دکتر گرجی مصرف مواد حاوی طبیعت گرم و تر، هم چون مغز بادام و میوه‌هایی مانند سیب، iبه، گلابی، انگور و خربزه شیرین و هم چنین پرهیز از خوابیدن با معده پر در این فصل را iبه اشخاص پیشنهاد کرد.

این دستیار دکترای تخصصی طب سنتی ایران، iبه لزوم توجه و مراقبت از کهنسالان و اشخاص حاوی مزاج سرد و خشک در فصل پاییز اشاره کرد و گفت: iبهتر است اشخاص حاوی رطوبت بدنی بسیار از میوه‌های خشک‏شده استفاده کنند.

از پرخوری در فصل پاییز بپرهیزید!

وی اظهار کرد: در فصل پاییز، می بایست بدن را از قرار گرفتن در معرض حرارت آفتاب ظهر و برودت صبحگاهی حفظ کرد. همچنین اشخاص باید تا حد امکان از خواب میانه روز و مصرف بسیار مواد غذایی و نوشیدنی‌ها در این فصل اجتناب کنند. iبهتر است اشخاص هنگام خواب، جهت پیشگیری از ابتلا iبه سرماخوردگی و زکام، سر خود را در طول شب بپوشانند.

دکتر گرجی در خصوص تدابیر لازم برای حفظ سلامتی در پاییز یادآور شد: خوابیدن در اماکن سرد، استحمام با آب سرد، نوشیدن آب یخ و آمیزش جنسی بسیار سبب ابتلا iبه بیماری در این فصل خواهد شد. وی در مقابل، حمام کردن هر یک روز در میان با آب نیم‌گرم و چرب نمودن اندام پس از آن با روغن بنفشه و بادام را جهت رطوبت بخشیدن iبه بدن iبه‌ویژه برای اشخاص با مزاج‌های سرد و خشک را مناسب دانست.

این دستیار دکترای تخصصی طب سنتی ایران، در پایان iبه تأثیر عصبانیت، خشم و ناراحتی بر تشدید خشکی و سردی بدن اشاره و خاطرنشان کرد: پرداختن iبه اموری که سبب افزایش شادی و نشاط اشخاص در فصل پاییز می‌شود و همچنین استعمال عطرهای طبیعی خوش‌بو و ملایم جهت تقویت قوای بدنی در این فصل مناسب است.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.