توصیه‌های کابردی و مفید برای کاهش درد مفاصل در روز‌های سرد

مدرس دانشگاه تهران گفت: مراقبت از مفاصل و استخوان‌ها با رسیدن فصل سرما به خصوص برای افراد سالمند و مبتلا به آرتروز بسیار حائز اهمیت است.

توصیه‌های کابردی و مفید برای کاهش درد مفاصل در روز‌های سرد

به گزارش سرویس طب سنتی ممتاز نیوز ،عارف سعیدی مدرس دانشگاه تهران و متخصص فیزیوتراپی گفت: با نزدیک شدن به روز‌های سرد سال و دسترسی کمتر بدن به نور آفتاب و گرما، اهمیت مراقبت از مفاصل به خصوص در افراد سالمند بیشتر می‌شود.

گرم نگه داشتن بدن در فصول سرد سال برای سلامت استخوان و مفاصل، در هر سنی ضروری است؛ اما این مراقبت باید در افراد سالمند و مبتلا به آرتروز بیشتر باشد. 

او افزود: افراد مبتلا به آرتروز با ساییدگی غضروف رو به رو هستند که به تدریج مفاصل تخریب و حساسیت به سرما در آن‌ها زیاد می‌شود.

افراد مبتلا به آرتروز بر اثر افزایش سن یا حتی در جوانانی که ساییدگی غضروف دارند؛ نسبت به سرما حساسیت بیشتری پیدا می‌کنند. اولین توصیه برای این افراد پیشگیری از رسیدن سرما به مفاصل و استخوان‌های بدن است.

بنابراین می‌توانند با پوشیدن لباس گرم و استفاده از زانوبند‌ها مراقبت بیشتری از مفاصل خود انجام دهند البته توجه داشته باشید فقط از زانوبند‌های مناسب استفاده کنید تا فشار زیادی به مفاصل وارد نشود. 

مدرس دانشگاه تهران بیان کرد: یکی از راهکار‌های مناسب برای مراقبت از مفاصل در فصل سرما؛ انجام تمرینات ساده کششی است که در منزل هم می‌توانید این ورزش را انجام دهید.

در واقع در فصول سرد سال، عضلات دچار خشکی بیشتری می‌شوند و توصیه می‌شود قبل از شروع کار‌های روزانه خود؛ تمرینات صبحگاهی مانند گرم کردن و حرکات کششی را انجام دهید.

همچنین سعی کنید برای خروج از منزل یا حضور در محل کار لباس گرم به خصوص در قسمت زانو و کمر بپوشید.

  سعیدی تصریح کرد: رسیدن سرما به مفاصل به خصوص قسمت‌های آسیب دیده، می‌تواند آن‌ها را تحریک و با درد زیاد رو به رو کند؛ بنابراین برای مراقبت از مفاصل به خصوص افراد سالمند و مبتلا به آرتروز؛ نسبت به توصیه‌های ذکر شده توجه داشته باشید. 

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.