توصیه‌های یک فیزیوتراپیست به مبتلایان به کمردرد مزمن

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از ایسنا

یک فیزیوتراپیست به مبتلایان به کمردرد مزمن توصیه نمود: در هنگام رانندگی در مسیرهای طولانی باید در بین راه توقف و لحظاتی را استراحت نمایید و قدم بزنید.

به گزارش تفسیری سرویس اجتماعی ایسنا، برجسته با بیان اینکه هنگام کار با رایانه صندلی را باید طوری تنظیم نمود که ضمن نزدیک بودن به میز، سر وگردن درحالت مستقیم و صحیح بدون چرخش به یکطرف و دید چشم‌ها اندکی به پایین تمایل داشته باشد، اضافه نمود: قسمت صفحه کلید را طوری روی میز باید قرار داد که مچ و ساعد روی میزحمایت شود و صفحه رایانه و صفحه کلید در وسط قرار گیرند و شخص مجبور به انحنای بی‌مورد ستون فقرات به یک سمت نباشد.

وی درخصوص ایستادن صحیح خاطر نشان نمود: عدم ایستادن طولانی مدت در یک وضعیت ثابت، عدم خم شدن به جلو و تغییر دادن مداوم وضعیت بدن از نکات قابل توجه هنگام ایستادن است.

وی افزود: برای تغییر وضعیت هنگام ایستادن می‌توان وزن بدن را بعد از دقایقی از روی یک پا روی دیگر پا انداخت و در ایستادن‌های طولانی برای انجام کاری از یک چهار پایه کوتاه به ارتفاع حداکثر ۳۰ سانتیمتر زیر یک پا استفاده نمود.

رئیس انجمن فیزیوتراپی استان یزد اذعان داشت: در آغاز رانندگی صندلی را هر بار باید طوری تنظیم نمود تا فرد احساس کاملا راحتی از نظر وضعیت جسمانی و دید هنگام رانندگی داشته باشد.

برجسته توصیه نمود: در هنگام رانندگی در مسیرهای طولانی باید در بین راه توقف نموده و لحظاتی را استراحت نموده و قدم زد تا آسیب و مشکلاتی برای فرد رخ ندهد.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.