توصیه سیدحسن خمینی به آتشنشانان

نوه امام خمینی(ره)، حرفه آتشنشانی را مظهر اسماء خدا دانست و گفت: کسانی که امنیت مردم در دستشان است، اگر درست خدمت کنند مظهر اسم آمن هستند.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی در حاشیه مراسم تجدید بیعت آتشنشانان با آرمان‌های امام خمینی(ره) اظهار کرد: یکی از بحث‌هایی که مطرح می‌شود این است که هر اسمی به نوعی مظهر اسماء خداوند است و برخی از اسم‌ها اسم جمال و برخی دیگر اسم جلال هستند.

وی با بیان اینکه “انسان‌های کامل مظهر اسم‌های کاملتری نیز هستند”، خاطرنشان کرد: شغل‌ها همه به نوعی مظهر اسماء الهی هستند که به عنوان مثال به آن دسته از شغل‌هایی که روزی مردم در دستشان است، رزاق گفته می‌شود.

نوه امام (ره) با بیان اینکه “کسی که امنیت مردم در دستش است، اگر به درستی خدمت کند مظهر اسم آمن خواهد بود”، تصریح کرد: شغل آتشنشانی نیز مظهر اسم خداست و اسماء بسیاری را می‌توان برای آن یافت.

سیدحسن خمینی با بیان اینکه “سلام” یکی از این اسم‌هاست که می‌توان برای آتشنشانان یافت، اظهار کرد: این اسم الهی آرامش‌بخشی و سلامت‌بخشی می‌کند. انسان باید به این امر توجه داشته باشد که کار و شغلش مظهر رب‌الجلیل است و بداند اعمالی که انجام می‌دهد به اراده خداست که تنها به دست او انجام می‌گیرد.

وی اضافه کرد: آدم لحظه‌ای باید توجه داشته باشد که می‌تواند چه آتش‌هایی را خاموش کند که هم آتش‌های جان و روح است و هم آتش‌های جسم و مال و همین کمک کردن به مردم و مایه آرامش شدن و سلامت‌بخشی به آنان است که ارج و قرب دارد.

به گزارش ایسنا، نوه امام (ره) در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به روایت‌های متعددی از معصومین درباره ثواب زیاد کار این افراد گفت: اگر آتشنشانان قصد قربت کنند، چند لحظه حضورشان در این کار معادل اجر نماز و روزه خواهد بود. اگر انسان در هر لحظه به یاد خدا باشد می‌تواند برای لحظه لحظه خدمتش علاوه بر اجر دنیوی، اجر اخروی هم جمع کند.

وی ماموریت آتشنشانان را ماموریتی خطرناک دانست و با اشاره به خاطره‌ای از حضرت امام (ره) درباره اینکه ایشان حتی آب دادن به فرزندانش را با یاد خدا انجام می‌داد، اضافه کرد: آتشنشانان باید کارهای را به خاطر خدا و به قصد رضایت او انجام دهند و آنوقت است که خواهند دید یک دعای آنها دفع صد بلا می‌کند و هزار مشکل و معضل را در جان و روح آنان و فرزندانشان حل می‌کند.

سیدحسن خمینی با بیان اینکه “آدم در هنگامی که گام در راه ماموریت برمی‌دارد باید قصد خدا کند”، اظهار کرد: دعای افراد مستاصل برای آتشنشانان کارآمد می‌شود.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد که خدمت یکایک آتشنشانان بسیار ارزشمند باشد و همه آنان همواره یاد خدا را در نظر داشته باشند و به خلق خدمت کنند.

نوه امام (ره) در ابتدای این دیدار نیز ضمن تبریک میلاد امام رضا(ع) و گرامیداشت هفته دفاع مقدس، یاد امام(ره)، فرزندان امام(ره) و شهدا را گرامی داشت و گفت: درخت تناوری که ما در زیر سایه‌اش هستیم، با خون این عزیزان آبیاری شده است.

به گزارش ایسنا، در مراسم تجدید میثاق آتشنشانان با آرمان‌های امام راحل و دیدار با سیدحسن خمینی، حجت‌الاسلام والمسلمین دعایی، سردار احمدی مقدم و بیش از هزار تن از آتشنشانان به همراه مدیرعامل و معاونان سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران حضور داشتند.


Tabnak.IR | تابناک

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.