پیشنهاد ثبت شعر «خمینی ای امام» به‌عنوان میراث ملی

پیشنهاد ثبت شعر «خمینی ای امام» به‌عنوان میراث ملی

جام جم آنلاین: دبیر نکوداشت حمید سبزواری با بیان این‌که ۲۶ تیرماه امسال مراسم نکوداشت حمید سبزواری در سبزوار برگزار می‌شود، گفت: امیدواریم با عنایت سازمان میراث فرهنگی کل کشور، در این روز شعر «خمینی ای امام» این شاعر پیشکسوت به‌عنوان میراث معنوی به ثبت برسد.

سیدنورالله رضوی افزود:‌ امیدواریم سازمان میراث فرهنگی تمهیداتی بیندیشد تا در روز نکوداشت سبزواری شعر ماندگار او به صورت ملی و به عنوان میراث معنوی ثبت شود.

او در ادامه به برنامه‌های این نکوداشت در ۲۶ تیرماه در سبزوار اشاره کرد و گفت: این مراسم با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود و امیدواریم بتوانیم همزمان پیام رئیس مجلس را هم داشته باشیم. همچنین سیدحسن خمینی یادگار امام (ره) نیز دراین مراسم حضور خواهند داشت.

او افزود: در این روز همچنین همایشی علمی برگزار می‌شود که در آن دکتر علوی مقدم، استاد ادبیات و شاعر، در مورد شعر متعهد و شاعر متعهد سخنرانی خواهد کرد. دو مقاله نیز از دو استاد دانشگاه سبزوار در رابطه با شعر خوانده خواهد شد.

رونمایی از ۲۵ اثر که شعر استاد سبزواری را به صورت نقاشی ـ خط ترسیم کرده است و همچنین برگزاری شب شعری با حضور استادان برجسته کشور و با نام «چاووش قافله شعر»، از دیگر برنامه‌های این روز است. (ایسنا)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.