توضیحات سردار فضلی و حاجی‌بابایی درباره حادثه واژگونی اتوبوس راهیان نور بروجن

به گزارش ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،

در جلسه عصر امروز کمیسیون آموزش مجلس صورت گرفت

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از حضور سردار فضلی، فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور و حاجی‌بابایی وزیر آموزش و پرورش در جلسه عصر امروز(یکشنبه) این کمیسیون و ارائه توضیحاتی درباره حادثه واژگونی اتوبوس راهیان نور بروجن خر داد.

عبدالوحید فیاضی نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه  خبرنگاران در تشریح جلسه امروز (یکشنبه ۳۰ مهرماه) کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس جهت بررسی حادثه واژگونی اتوبوس راهیان نور و فوت ۲۶ دانش‌آموز گفت: در این نشست که با حضور حاجی‌بابایی، وزیر آموزش و پرورش و سردار فضلی فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور برگزار شد، توضیحات ارائه شده حاکی از آن بود که مسئولان مربوطه برابر بخشنامه اردوها عمل می‌کنند که بخشنامه اردوها نیز جامع بوده و همه قوانین در آن رعایت شده است.
 
وی در ادامه با اشاره به اینکه دانش‌آموزان جهت کار عملیاتی در درس آمادگی دفاعی به منطقه راهیان نور سفر کرده بودند، افزود: کثرت اعزام افراد به خودی خود احتمال وقوع حادثه را افزایش می‌دهد که در این حادثه نیز این امر مورد توجه بوده است.
 
فیاضی ادامه داد: یکی از موارد مطرح شده در آئین‌نامه  اردوها پرهیز از سفر در طول شب است که عدم رعایت این امر نیز یکی دیگر از علل وقوع حادثه اخیر بوده است، لذا اگر استاندارها و با رعایت دقیق آئین‌نامه اردوها رفتار شود احتمال وقوع حادثه کمتر خواهد شد، ضمن آنکه در این نشست انجام سفر با قطار نیز مناسب‌تر تشخیص داده شد.
 
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت:‌علی‌رغم اینکه اعزام کاروانهای راهیان نور کار بسیار پسندیده‌، مقدس و ارزشمندی برای انتقال ارزش‌های دفاع مقدس است ضرورت دارد با برنامه‌ریزی دقیق این کار صورت گیرد تا شاهد حوادث این چنینی نباشیم.

انتهای پیام/
 
 


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.