توضیح در مورد خبر حملات سایبری ایران به بانکهای امریکایی

سناتور جوزف لیبرمن رییس کمیته امنیت داخلی سنای امریکا در مصاحبه ای با برنامه نیوزمیکرز روز جمعه گفت این حملات توسط نیروی سایبری سپاه قدس ایران بعنوان واکنشی علیه تحریمها صورت گرفته است.

فرانک سیلوفو مشاور بوش (رییس جمهور سابق امریکا) در امور امنیت داخلی در این باره گفته ما ماموریتهای شناسایی سایبری که از ایران صورت می گیرد را می دانیم اما وی توضیح بیشتری در این باره نداده است.

تودی آنلاین نیز به نقل از منابع آگاه در این باره نوشته معلوم نیست حمله کنندگان خود حکومت بوده اند یا نه و معلوم نیست دولت از آنها حمایت کرده یا نه و حتی معلوم نیست آنها شهروندان مورد حمایت دولت بوده اند یا نه!

همین منابع گفته اند مردم اینک به پتانسیل سایبری ایران به طور جدی می نگرند.

کسانی که این اخبار را در این یکی دو روز منتشر کرده اند، فکر نمی کنند کارشناسان با یک سرچ کوچک می توانند مچ آنها را بگیرند؟ سایت بنکاینفوسکیوریتی در ۷ فوریه ۲۰۱۲ (و نه ۲۰۱۱) خبر حمله هکتیویست ها به سایت بانکهای استرالیایی را با روش DOS داده است. همین سایت در ۱۲ فوریه حملات DOS به سیتی بانک و یانکهای برزیلی را نیز منتشر کرده و بدون اینکه نامی از هکرهای ایرانی برده شود، آنها را به گروه انا.نی.موس یا هکرهای ناشناس نسبت داده است.

با خواندن این دو خبر اخیر و مقایسه آن با اظهارات لیبرمن و منابع به اصطلاح آگاه متوجه می شویم که خبر حملات هکرهای ایرانی به بانکهای امریکایی دروغی بیش نیست.

نه تاریخ آن مطابق گفته های لیبرمن است و نه حمله کنندگان.

پس سوال بزرگی که مطرح می شود این است که چرا لیبرمن دست به دروغ پراکنی زده است؟

بدون اینکه اسیر توهم توطئه شویم می توانیم اینطور استدلال کنیم که لیبرمن هر بار که این موضوع را در سنا یا کنگره مطرح کرده بدنبال آن پول خوبی را برای به اصطلاح مبارزه با حملات سایبری گرفته است.

و دوم اینکه هر بار که استراتژی هندوانه گذاشتن زیر بغل ایرانی ها توسط امریکایی ها انجام شده،(زمان توزیع استاکس نت)  بعدها متوجه شده ایم که حمله سایبری گسترده ای در همان اوقات از سوی امریکایی ها و اسرائیلی ها علیه منابع اطلاعاتی – اینترنتی ایران در حال انجام بوده است.

از سوی دیگر امریکا تحت فشار اسرائیل برای حمله نظامی مستقیم بوده و اخیرا اوباما پینشهاد حملات سایبری به جای حمله فیزیکی را داده است.

نزدیک انتخابات بوده و اوباما و رقیبش دنبال برگ های برنده خود برای جلب رای یهودیان داخل امریکا هستند و این موضوع باعث خواهد شد تا فشارهای سایبری به ایران در این ماهها بیشتر شود.

پس بهتر است مسوولین اینترنت و سازمانهای بزرگ متصل، به این موضوع توجه مضاعف داشته باشند.

۵۶۵۶

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.