توقف اتوبوس‌های تندروی پایتخت در ایستگاه تخصیص ارز مرجع

۳۰ آبان ،

1febe2e7fe68ae230b8db3c55cea0d84.jpg

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران با بیان اینکه تا پایان سال جاری باید یک‌هزار دستگاه اتوبوس به کشور وارد شود، گفت: تاکنون ارز مرجع در اختیار شرکت واحد قرار نگرفته و در صورتی که این مشکل حل شود، می‌توانیم نسبت به واردات اتوبوس اقدام کنیم.

پیمان سنندجی در گفت‌وگو با خبرنگار «شهری» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به اینکه قرارداد مربوط به واردات ۷۰۰ دستگاه اتوبوس دوکابین منعقد شده است، گفت: قرارداد ۳۰۰ دستگاه اتوبوس دیگر نیز به زودی منعقد خواهد شد.

وی با بیان اینکه نیاز شرکت واحد به اتوبوس‌های دوکابین بیشتر است، گفت: به این ترتیب ناچار به واردات اتوبوس هستیم و تنها قرارداد ۳۰۰ دستگاه اتوبوس را با شهاب خودرو منعقد کرده‌ایم.

مشکل تامین ارز پیش روی اتوبوسرانی است

کاهش سن فرسودگی اتوبوس، مشکلات ناوگان تهران را دوچندان کرده است

سنندجی با تاکید بر اینکه ناچار به واردات اتوبوس هستیم خاطرنشان کرد: دقیقا نمی‌دانم که آیا این اتوبوس‌ها به موقع به ناوگان افزوده خواهد شد یا نه؟ چرا که مشکل تامین ارز پیش روی اتوبوسرانی است.

وی در ادامه با بیان اینکه تا سال قبل شمار اتوبوس‌های فرسوده پایتخت ۱۲۰ دستگاه بود، اظهار کرد: این در حالیست که با مصوبه دولت سن فرسودگی اتوبوس از ۱۰ به ۸ سال کاهش یافت و به این ترتیب شمار اتوبوس‌های فرسوده تهران به یک باره به بیش از هزار دستگاه رسید. در چنین شرایطی انتظار می‌رود که دولت به موقع نسبت به تامین اتوبوس برای شهرداری تهران اقدام کند.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران با اشاره به اینکه بخش عمده اتوبوس‌های فرسوده متعلق به بخش خصوصی است، گفت: به این ترتیب ناچاریم که فعلا تا تامین اتوبوس‌های جایگزین، این اتوبوس‌های فرسوده را حفظ کنیم، چرا که با حذف آنها شهروندان و مسافران اتوبوس با مشکلات جدی‌ مواجه می‌شوند.

ارز مرجع برای واردات اتوبوس در اختیار شرکت واحد قرار نگرفته است

وی با بیان اینکه ارز مرجع برای واردات اتوبوس در اختیار شرکت واحد قرار نگرفته است، گفت: اگر این مشکل برطرف شود، می‌توانیم به موقع نسبت به واردات اتوبوس اقدام کنیم.

سنندجی در خصوص واردات اتوبوس‌های سه کابین هم به ایسنا گفت: تا ۱۷ مهرماه باید ۲۰ دستگاه اتوبوس سه کابین وارد می‌شد، اما مشکلات اخیر بازار ارز مانع تحقق این وعده شد که امیدواریم در آینده مشکلات برطرف شود.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران اذعان کرد که عمده مطالبات و تماس‌های مردمی مربوط به این شرکت با سامانه نظارت همگانی شهرداری «۱۸۸۸» مربوط به کمبود اتوبوس، وقت انتظار بالا و نبود خطوط اتوبوس در بعضی مسیرهاست.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.