تولد دو بچه کروکودیل کمیاب کوبایی در باغ وحش واشنگتن

تولد کروکودیل

دیده بان حقوق حیوانات: دو بچه کروکودیل کوبایی جزو گونه‌های به شدت در معرض خطر انقراض به تازگی در باغ وحش ملی واشنگتن سر از تخم بیرون آورده‌اند.

به گزارش سرویس «محیط زیست» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، متخصصان جانورشناسی در باغ وحش واشنگتن تاکید کردند: این بچه کروکودیل‌ها به لحاظ ژنتیکی، بسیار ارزشمند هستند چون مادر آنها به نام «دوروتی» از طبیعت به این باغ وحش منتقل شده است.

خبرگزاری آسوشیتدپرس در این گزارش آورده است، مادر این بچه کروکودیل‌ها احتمالا ۵۵ ساله است و مسوولان باغ وحش ابتدا تصور می‌کردند که این کروکودیل ماده، سال‌ها پیش توان تخم گذاری را از دست داده است. اما چندی پیش که این مسوولان متوجه شدند «دوروتی» قابلیت تخم گذاری دارد، ماه‌ها او را تحت مراقبت قرار دادند تا اینکه بالاخره تخم گذاری کرد و به تازگی دو تا از بچه کروکودیل‌ها موفق شده‌اند سالم سر از تخم بیرون آورند.

به گفته مسوولان باغ وحش، «دوروتی» اولین کروکودیل کوبایی است که طی ۲۵ سال اخیر در این باغ وحش با مراقبت‌های ویژه موفق به تخم‌گذاری شده است. کارشناسان معتقدند که در حال حاضر کمتر از ۶۰۰۰ کروکودیل گونه کوبایی در کل حیات وحش و آنهم در دو ناحیه کوچک از کوبا، موجود هستند.

__________________________

جوجه تمساح!/ تصویر

تمایل زیاد مردم مکه در نگه‌داری کروکودیل در خانه

بزرگترین کروکودیل فیلیپینی گینسی شد

رها سازی ۴ تمساح نادر/ تصویری

قدرت آرواره‌های کروکودیل چقدر است؟

کروکودیل گرسنه دختربچه ۱۰ ساله را بلعید

وزن کشی عجیب کروکودیل/ تصویر

کروکودیلی که نارنجی شد+عکس

 

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.