تولد نوزادان به روش طبیعی، رشد فعالیت مغزی در بزرگسالی را افزایش دهد

زایمان مادران به روش طبیعی می‌تواند منجر به افزایش رشد فعالیت‌ مغزی در دوران بزرگسالی فرزندان شود.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از وب دا، به نقل از نشریه مؤسسه پلوس، تیمی از محققان دانشکده پزشکی دانشگاه ییل با انجام مطالعات خود بر روی موش‌ها دریافتند که زایمان طبیعی با ایجاد یک پروتئین در مغز نوزادان می‌تواند باعث بهبود و تقویت مغز آنها در دوران بلوغ شود.
براساس این گزارش، محققان با بررسی اثرات زایمان طبیعی و سزارین در موش‌های مورد مطالعه بر روی پروتئین UCP2  یا آنکاپلینگ ۲ در میتوکندری افزودند که این پروتئین نقش مهمی در رشد مناسب سلول‌های عصبی منطقه هیپوکامپ مغز که مسئول حافظه کوتاه مدت و بلند مدت است را دارد و تولد به روش طبیعی موجب القای UCP2  در نورون‌های واقع در این منطقه مغز می‌شود.
نتایج حاصل از این گزارش می‌افزاید که بیان UCP2‌ در موش‌های متولد شده از طریق سزارین کاهش یافته بود که ضربه زدن به ژن UCP2‌ و یا مهار عملکرد آن با سلول‌های عصبی هیپوکامپ مغز و مدارات مغزی این ناحیه تداخل ایجاد می‌کند و منجر به ایجاد اختلال در رفتارها و عملکردهای وابسته به آن در بزرگسالی می‌شود.
براساس نتایج دیگر این مطالعه، شیوع زیاد سزارین در زنان و انجام این جراحی بدون ضرورت پزشکی ممکن است اثرات ماندگاری در رشد مغز و نورون‌های عصبی فرزندان داشته باشد. 


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.