تولید سالیانه ۷۰ میلیون قوطی شیرخشک

۲۹ آبان ،

ایران سالیانه توان تولید ۷۰ میلیون قوطی شیرخشک را دارد.

به گزارش تفسیری خبرنگار اقتصادیممتازنیوز، مولایی نائب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان البرز با اعلام خبر بالا در نشست بررسی نوسان نرخ ارز که عصر دیروز در اتاق ایران برگزار شد گفت: ایران سالیانه توانایی تولید ۷۰ میلیون قوطی شیرخشک را در کشور دارد.

وی افزود: این در حالی است که وزارت بهداشت علیرغم آگاهی داشتن از ظرفیت تولید شیرخشک در ایران اخیرا اقدام به برگزاری مناقصه برای واردات ۵ میلیون قوطی شیرخشک نموده است.

وی با اشاره به اینکه مناقصه مذکور انجام شده و ۵ میلیون قوطی شیرخشک وارد کشور شده و در بازار داخلی موجود است اظهار داشت: از طرفی علیرغم تولید بالای شیرخشک در کشور اقدام به واردات شیرخشک می کنند و از طرف دیگر با اجرای قانون منع صادرات شیرخشک بازارهای صادراتی کشور را در کشورهای نظیر افغانستان و عراق از بین می برند.

وی خواستار بازنگری مجدد در قانون منع صادرات شیرخشک شد و اظهار داشت: تولیدکنندگان شیرخشک در ایران به سختی توانسته بودند بازارهای نسبتا خوبی را در عراق و افغانستان به دست آوردند که با ادامه سیاست منع صادرات شیرخشک این تلاش ها و هزینه های انجام شده بر باد می رود./عب


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.