تولید هواپیماهای ۱۰۰ نفره در کشور آغاز می شود

جام جم آنلاین: رئیس سازمان صنایع هوایی از آغاز تولید هواپیماهای ۱۰۰ نفره در کشور ظرف یکسال آینده خبرداد و گفت: مردم می‌توانند با پول دو خودرو، صاحب هواپیما شوند.

منوچهر منطقی در حاشیه جشنواره ایران خلاق در جمع خبرنگاران با اشاره به تولید هواپیماهای ۱۰۰ نفره ظرف یکسال آینده گفت: به محض تامین بودجه، تولید این محصول شروع می‌شود و کمتر از یک سال برای ساخت آن زمان نیاز است.

رئیس سازمان صنایع هوایی افزود: پروژه ملی نیز برای هواپیماهای ۱۵۰ نفره به بالا نیز تعریف شده است که به نظر می رسد در صورت جذب اعتبارات، بتوان ظرف پنج تا هفت سال آینده آنها را به ناوگان اضافه کرد.

وی با بیان اینکه مردم با پول دو خودرو می‌توانند یک هواپیمای سبک بخرند، تصریح کرد: علاقه مندان می‌توانند به صورت شراکتی یک هواپیمای سبک خریداری کنند، ضمن اینکه با گذراندن ۱۰ تا ۲۰ ساعت آموزش، گواهی خلبانی هواپیمای سبک را دریافت می‌کنند و افرادی که این آموزش‌ها را می‌بینند از نظر سطح تفکر کاملا نظام‌‌مند می‌شوند.

به گفته منطقی، پنجمین مرکز آموزشی خلبانی هواپیماهای سبک فردا در ارومیه افتتاح می‌شود و تا پایان سال نیز ۱۰ مرکز دیگر در کشور ایجاد خواهد شد.

وی همچنین از انتقال فناوری ساخت هواپیماهای ۵۲ نفره به کشور خبرداد و گفت: مدل ساخت آنها در حال بومی شدن است.(مهر)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.