تولید گرایی به جای مصرف گرایی

یک کارشناس اقتصادی با تاکید بر لزوم در پیش گرفتن سیاست تولیدگرایی به جای مصرف گرایی اظهار داشت: دولت باید با شناسایی مشکلات بخش تولید و برخوردی واقع بینانه با این مشکلات در جهت برطرف کردن نواقص این بخش و بهبود روز افزون آن گام بردارد.

صدری در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران گفت: دولت باید با اتخاذ سیاست های مدبرانه و کارآمد به افزایش میزان بهره وری و بهبود سطح فضای رقابتی در بین تولیدکنندگان کمک کند.

وی در ادامه با بیان اینکه عواملی چون نرخ تورم، افزایش قیمت مواد اولیه و افزایش قیمت حامل های انرژی بر هزینه های تولید در کشور تاثیرگذار است، افزود: دولت باید در تدوین سیاست قیمت گذاری خود ضمن نظارت بر قیمت ها، هزینه های ناشی از عوامل جنبی را که به بخش تولید تحمیل شده و به بالا رفتن قیمت اقلام گوناگون می انجامد، مدنظر داشته باشد.

صدری همچنین با اشاره به احتمال اجرای فاز دوم قانون هدفمندی یارانه ها در سال جاری تصریح کرد: سهم تولید از درآمد حاصل از اجرای قانون هدفمندی یارانه ها باید به بخش تولید اختصاص یابد.

این کارشناس مسائل اقتصادی در ادامه با بیان اینکه عناصر اصلی تولید، کار و سرمایه است که وجود هر دوی آنها در بهره وری تولید لازم بوده و فقدان هریک از آنها به معنای فقدان تولید و ضعف در آن خواهد بود، خاطر نشان کرد: تولید باید در شرایطی مورد حمایت قرار گیرد که بتواند با برترین رقبای خود در سطح بین المللی برابری کند تا حرفی برای گفتن در بازارهای جهانی داشته باشد.

وی در پایان با تاکید بر لزوم در پیش گرفتن سیاست تولیدگرایی به جای مصرف گرایی اظهار کرد: دولت باید با شناسایی مشکلات بخش تولید و برخوردی واقع بینانه با این مشکلات در جهت برطرف کردن نواقص این بخش و بهبود روز افزون آن گام بردارد./عب


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.