تولید آزمایشگاهی استخوان مصنوعی

سلامت > تحقیقات– تولید استخوان مصنوعی که با همکاری علم شیمی و پزشکی و توسط دانشمندان دانشگاه ادینبورگ و ساوت همپتون با استفاده از سلول‌های بنیادی و نوع جدیدی از پلاستیک کم وزن تولید شده است، می‌تواند به زودی در درمان شکستگی‌های دست و پا به کار رود

به گزارش ایسنا، محققان با ترکیب سلول‌های بنیادی، استخوان و نوعی ماده سخت و تجزیه‌پذیر که در استخوان‌های شکسته تعبیه می‌شود، استخوان‌های واقعی را وادار به رشد مجدد می‌کنند.

دانشمندان این ماده را به صورت لانه زنبور طراحی کرده‌اند، به طوری که خون می‌تواند از میان آن حرکت کرده و در نتیجه سلول‌های بنیادی مغز استخوان بیمار را قادر به دستیابی به این ماده می‌کند. این چرخه در نهایت باعث رشد مجدد استخوان می‌شود.

با گذشت زمان، این نوع پلاستیک به آرامی تجزیه می‌شود؛ چرا که این ایمپلنت با استخوان‌های جدید رشد کرده، جایگزین می‌شود.

نتایج به دست آمده حاصل هفت سال تلاش محققان در یافتن ترکیبات مؤثر و کم وزن برای ساخت این ایمپلنت و همچنین انجام تست‌های آزمایشگاهی برای تعیین کارآمدی این ماده در استخوان‌های انسانی بوده است.

به گفته سرپرستان این پژوهش، ریچارد اورفو و مارک بردلی، همکاری علم شیمی و پزشکی باعث تولید این ماده منحصر به فرد شده است که می‌تواند راه‌های درمان ویژه‌ای را پیش روی افراد میانسال یا بیماران با شکستگی‌های وخیم قرار دهد.


RSS
منبع:همشهری آنلاین
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.