تولید تندر ۹۰ متوقف شده است؟

۱۲ تیرماه ۱۳،

تولید تندر ۹۰ متوقف شده است؟

Bookmark and Share

دنیای اقتصاد: شنبه قبل خبری تحت عنوان «تعلیق فعالیت‌های رنو در ایران» در همین صفحه به چاپ رسید و اگرچه واکنش‌های بسیاری را به همراه داشت، اما تا به امروز هیچ مقام مسوولی از سوی خودروسازان و شرکت رنوپارس، آن را تکذیب نکرده است.

البته دیروز در خبری به نقل از ایسنا، یکی از مدیران فروش خودروسازان که نخواسته نامش فاش شود توقف تولید تندر۹۰ را رد کرده است که این موضوع در نوع خود سوال برانگیز است. 

در واقع به نظر می‌رسد اگر قاطعیتی در این تکذیبیه وجود داشت، مشکلی بابت نام بردن از مدیر فروش مربوطه پیش نمی‌آمد، چه آن که رسانه‌ها معمولا خبرها پشت پرده و شایعات را بدون نام منتشر می‌کنند. به طور مثال اگر محور خبر، توقف تولید تندر۹۰ یا رفتن رنو از ایران بود، فاش نشدن نام منبع خبر منطقی به نظر می‌رسید، اما حالا که خبر مربوطه از تداوم تولید تندر و نرفتن رنو حکایت دارد، نام نبردن از منبع خبر چندان توجیهی ندارد.

جدای از این، هرچند مدیرفروش مربوطه عنوان کرده که تولید تندر۹۰ متوقف نشده، اما به نقل از منابع آگاه، تنها می‌توان ادعا کرد که تولید این خودرو «صفر» نیست، حال «صفر نبودن» می‌تواند به معنای تولید یک یا دو دستگاه تندر در روز باشد.

در مورد مگان نیز شرایط بدتر از تندر ۹۰ نباشد، بهتر نیست. این خودرو نیز که از محصولات رنو در ایران است، وضع تولید مناسبی ندارد و حتی تولید آن در فروردین ماه متوقف نیز شده بود. همچنین به نقل از منابع آگاه، مشکلات رنو با خودروسازان ایرانی همچنان پابرجا است و این شرکت به سبب عدم دریافت مطالباتش از ایران خودرو و پارس خودرو و همچنین تحریم‌ها به خصوص محدودیت نقل و انتقال پول، توانایی تامین قطعات تندر و مگان را ندارد. آمارها نیز می‌گویند تندر و مگان در سه ماه اول امسال تیراژ مناسبی نداشته و هر دو با افت شدید تولید روبه‌رو شده‌اند.

برچسب ها : خودروسازی ایران | ایران خودرو | تندر ۹۰ | تاریخ : ۲۰۲۲/۰۷/۱۷
  • استفاده از مطالب و تصاویر این پایگاه اینترنتی تنها با ذکر منبع و لینک به “سایت خودرو” مجاز است


www.khodroreview.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.