تولید سلول خورشیدی با استفاده از مواد رنگی طبیعی

۱۸ام بهمن ،

دکتر مهدی محمدی- رئیس پارک علم و فناوری خلیج فارس در گفتگو با خبرنگار مهر، یکی از زمینه‌های تحقیقاتی این پارک فناوری را تولید انرژی پاک دانست و افزود: در این راستا پژوهشگران این پارک فناوری پروژه‌ای را در این زمینه تعریف و اجرایی کردند.

وی تولید سلول‌های خورشیدی از جمله این پروژه های ذکر کرد و در این باره توضیح داد: در این پروژه اقدام به تولید سلول‌های خورشیدی برای تولید انرژی پاک شد.
 

محمدی با اشاره به جزئیات این طرح خاطرنشان کرد: در این طرح با استفاده از رنگدانه‌های طبیعی اقدام به تولید سلول خورشیدی شد.
 

رئیس پارک علم و فناوری استفاده از رنگدانه‌های طبیعی را مزایای این طرح نام برد و یادآور شد: علاوه بر آن محققان این پروژه توانستند سلول خورشیدی رنگدانه‌ای را با هزینه کمتر از نمونه‌های موجود تولید کنند.


MehrNews Rss Feed
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. سید بهروز قضاتی:

    من دکتر سید بهروز قضاتی عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی هستم. در زمینه ساخت سلهای خورشیدی با راندمان بالا بصورت عملی با تیم پروفسور مارتین گرین معروف که در مقاله فوق از وی سخن بمیان آمده دکتری گرفته و دانش فنی ساخت این سلها را بطور کامل آموختم. متاسفانه در دولت تا کنون کسی را نیافتم تا برای بومی سازی این سلهای با راندمان بالای ۲۰ درصد سرمایه گذاری نماید. اگر در بخش خصوصی علاقه مندی در این زمینه وجود داشته باشد میتواند با من در دانشگاه شهید بهشتی تماس بگیرد تا با کمک هم افتخار دیگری بر افتخارات این کشور بیفزاییم.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.