تومورهای اولیه مغز از نظر تشخیص و درمان

۳۰م دیماه ،

تومورهای مغزی از مهمترین چالش های علم نورولوژی می باشند و امکان بروز آنها در هر سنی وجود دارد. تومورهای اولیه مغز از نظر تشخیص و درمان یکی از مشکلات پزشکان و محققین است.

روزگانو: معصومه رستم پور، کارشناس ارشد فیزیک پزشکی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران افزود: تومورهای مغزی از مهمترین چالش های علم نورولوژی می باشند و امکان بروز آنها در هر سنی وجود دارد. تومورهای اولیه مغز از نظر تشخیص و درمان یکی از مشکلات پزشکان و محققین است.

وی گفت: سرطانهای پیشرفته سر و گردن اغلب با ترکیب جراحی و پرتودرمانی پس از عمل، درمان می گردد. نکته مهم در پرتودرمانی تومورهای مغزی این است که این تومورها در مجاورت بافت های حساس بسیاری قرار دارند که در هنگام طراحی درمان باید از دادن دز بسیار به این بافت ها اجتناب کرد.  

این کارشناس ارشد فیزیک پزشکی تصریح کرد: در بعضی از موارد در جراحی تومورهای مغزی پس از برداشتن تومور، جمجمه با استفاده از یک صفحه نازک بسته می گردد، این صفحه معمولا دارای عدد اتمی بالا و از جنس تیتانیوم است. صفحات تیتانیومی که در تومورهای مغزی استفاده می گردد، در صورت نیاز به رادیوتراپی پس از جراحی در مسیر اشعه قرار می گیرند.


..
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.